Een uil, een kraai en Beatrix


De uil

Mijn uil voor de uilenpatchwork deken is af:





Nu nog de vierkantjes maken!
Ik heb geen naaimachine, dus ga ik het op de hand doen.
Toen ik nog een puber was, ( dat  is eh 16 jaar geleden ) naaide ik kleine vierkantje lapjes aan elkaar. Maar dat zag er niet uit! Nu wil ik wel een mooie Uilen-patchwork deken!
Tijdens onze vakantie in Friesland, heb ik dit boek gekocht in Dokkum:


Daarin staat ook hoe je moet Patchworken. Ik ga eens aandachtig lezen en uitproberen!



In het zelfde boek staat ook hoe je moet haken. Bijvoorbeeld een uil!

Een kraai

Gistermiddag kwamen mijn ouders langs bij ons.
Ze gingen ons helpen in de tuin. 
Aan het einde van de middag, was het werk gedaan en gingen we gezellig borrelen.
Opeens was er op het hek een:


een kraai!

Deze kraai bleef rustig zitten en naar ons kijken. Hij wilde zeker ook een stukje kaas!
Mijn man heeft een blokje kaas gegooid naar hem.
Later toen mijn moeder en ik in de keuken stonden, om het eten te maken, waren mijn vader en mijn man  bezig om de kraai te lokken met stukjes brood.
Helaas moesten de heren kraaien-lokkers eten!

Na het eten gingen we nog even naar Beatrix kijken:



Nee! Niet deze Beatrix, maar Beatrix Potter.

                                              ( en dat is geen familie van Harry Potter! )



Beatrix Potter was een schrijfster en tekenares van kinderboeken.
Ze is wereld beroemd geworden met haar verhaaltjes over Peter het Konijn ( Peter Rabbit ).

Mijn vader houd erg graag van opera, klassiek muziek en kijkt dan ook graag naar de digitale zender Brava.
Hij had gisteren gezien dat er een balletvoorsteling van de verhaaltjes van Beatrix Potter, op tv kwam.
Deze hebben we nog gekeken. Normaal hou ik niet van ballet, maar zulke dingen wel:
Een eekhoorn en de uil ( die ik graag wilde hebben!)
de kikker





Voor degene die goed mijn blog lezen, had ik vorige week gemeld dat mijn foto-toestel  kapot is.
Maar er staan wel foto's op mijn blog. Ra ra hoe kan dit?
Met mijn mobiele telefoon, heb ik de foto's gemaakt. Via een omweg
 (  ik ben geen wizz-kid, ben al blij dat ik kan bloggen )
krijg ik de foto's op mijn blog.
Ideaal is het niet, ik zal eens mijn echtgenoot eens lief aan kijken om de foto-toestel te laten maken!
Zo zien jullie wel het resultaat!




Fijne avond en een leuke week toegewenst voor  iedereen, dat het
mag schijnen: buiten ( lekker in de tuin aan onze hobby's werken ), maar ook in onze harten!

Liefs van Céline


Reacties

  1. ♥♥♥♥♥ smelt ♥♥♥♥♥ dat uiltje! Zooo mooi gemaakt, echt te lief.
    En wat een leuk boek heb je gekocht, zelfs een gehaakte uil erin.. die verwacht ik wel van je te zien op je blog hoor ;)

    Wat bijzonder die balletvoorstelling. Lijkt mij ook erg mooi om te zien .

    Kraaien zie je hier weing, wel kauwen , zijn ook zo leuk. Net deftige meneertjes zoals ze rond stappen :D

    Ik wens jou ook een hele fijne zonnige week toe meidje. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk, dat boek heb ik ook gekocht! Voor jonge meisjes, dus dat moet wel lukken dan (hoop ik)! staan leuke dingen in he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, dat we dezelfde boek hebben gekocht. Er staan zeker leuke dingen er in. Ik vind het ook goed uitgelegd, stap voor stap. Dat is prettig.

      Verwijderen
  3. Aaaw, echt super schattig is je uiltje!! Leuk, ben benieuwd naar je deken ;)
    Fijne week, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten