Hazel's blog: Mister Rodenbourg

Hallo allemaal, daar ben ik dan weer!
Vandaag gaat mijn blog over Mister Rodenbourg.
Ik zal eerst laten zien, wie dat is.

Hij woont in de kast in de huiskamer.


Ik ben bij hem op bezoek geweest.
Hij vertelde me eerst hoe hij in de kast kwam.
Een paar jaar geleden was er in  het dorp een  5 mei braderie.
En  ook een kindervrijmarkt. Daar zat hij op een kleedje van een kindje. Te wachten op een nieuwe huis.  Céline en haar moeder liepen langs.
De moeder was gelijk enthousiast over Mister Rodenbourg, Céline kocht hem. Zo kwam hij in de kast  terecht.
Ik vroeg hem : Hoe kom jij aan de naam Mister Roudenbourg?
Hij vertelde me, dat de moeder van Céline uit Luxemburg komt. Haar moeder ( de oma van Céline ) zei weleens: die komt uit Rodenbourg!
Nu is Rodebourg een klein dorpje in Luxemburg. Helaas is de oma van Céline  overleden , dus kunnen we het niet na vragen hoe dat zit…

Mister Rodebourg komt ook wel eens uit de kast. Dan gaat hij op de vensterbank zitten

Nee niet zo, maar andersom: 


Dit is namelijk een teken, dat het terras geopend is.
Welk terras? vroeg ik aan Mister R. 
Mister Rodenbourg verteld:
In de achtertuin. Als Céline of André eerder thuis is, dan de ander en het is mooi weer, dan wordt het terras geopend.
Tafel leuk gedekt, wat lekkers te drinken en te eten. En ik in het raam. Dan loopt de ander namelijk achterom. Ik word dan opgehaald en mag mee de tuin in.

Ik, Hazel, vind dit wel erg leuk en wil het weleens mee maken!
Dus is het nu wachten op het zonnige weer!

Bij de post lag een mooie kaart. Ik ben hem gaan lezen bij Ulle, lekker zacht.


Dit is de voorkant van de kaart:


Hij komt van de lieve Esther, vanwege de geborduurde Björn.
Ken je dat verhaal niet? Lees dan hier!

Ik ga nog lekker met Ulle kletsen en ik probeer Céline aan het borduren te krijgen. Maar of dat lukt? 

Morgen is het Dodenherdenking, zijn jullie dan allemaal 2 min stil?



Tot volgende week, waar ik dan over ga bloggen, heb ik nog zelf geen idee! 


Liefs Hazel













Reacties

  1. Graag gedaan lieve Hazel XXX en morgen ben ik 2 minuten stil.....
    Liefs Es

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten