Vakantie blog: Toots en een autostoeltje en meer

Toots

Maandag 22 augustus is Toots Thielemans overleden in zijn slaap. Hij is 94 jaar geworden.
Zelf ben ik geen fan van hem, maar wel van het nummer dat hij speelde voor de serie Baantjer.


Ik ben/was een enorme fan van de schrijver Appie Baantjer, ik heb bijna alle boeken. Een boek is me speciaal, namelijk dit boek:

Toen deze uitkwam, in 1997, kwam Appie Baantjer naar Leiden naar een signeer sessie. Ik was erbij en in mijn uitgave staat een mooie boodschap van Appie.

Autostoeltje

Naomi zat al een tijdje beetje opgevouwen in haar maxi-cosi. Het werd tijd voor een autostoeltje.
Deze hebben we maandag gekocht bij de BabyDump. Volgens mij is er wel blij mee.

Dinsdag

Vandaag werd Naomi heel vroeg wakker, om 06.15 uur al! Meestal slaapt ze wel tot 9 uur.
Dat was dus even schrikken, gelukkig zijn er al tekenfilms op tv, dus rustig aangedaan in de ochtend.
Rond een uur of 11 ben ik met haar naar de markt gelopen en samen met Andre fruit en brood gekocht.
Naomi deed later een middagdutje en wij konden rustig lunchen. Toen Naomi wakker werd, hadden we het zwembadje opgezet en ging ik met haar lekker zwemmen.
We hebben ge "bak"plaat, we hebben geen bbq, maar wel een bakplaat. Die hebben we op tafel gezet buiten in de tuin en Andre heeft kip-sate gemaakt. Ik had nog wat fruits du mer in de diepvries, die heb ik ontdooit en ook op de plaat gedaan. De frituurpan stond ook buiten, lekker patatjes erbij.
Eh, de groenten, ach voor een keertje kan geen kwaad en Naomi had druiven toe!

Woendag

Het is vandaag warm! Dus op naar het Valkenburgs meer.  Het was er druk omdat het ook woensdagmiddag was. Ik had met mijn moeder afgesproken dat zij er ook zou komen. Ze woont vlakbij het meer. Dat was gezellig. Ik ben met Naomi naar het water gelopen, waar ze me op een modderbad trakteerde. 
Thuis heb ik heerlijk gedoucht en voelde me herboren na zo'n modderbad!

Eigenlijk staat op het menu uit de Allerhande box: Zomerse gnocchi met Catalaanse worsten en regato kaas, maar ik heb niet zo'n zin in warm eten. Dus tover ik dit om in gebakken worsten, witlof salade en rucola salade met stokbrood.  Naomi krijgt krieltjes, doperwten en worstjes.

Reacties