Poppendinsdag: De fakir

Hazel gaat stampen.
Een, twee, drie keer.
Ze wacht even en kijkt omhoog.
Geen fakir te zien.

Bodile stampt ook 3 keer.
Maar er komt geen fakir aangevlogen.
Zou de fakir ziek zijn?

Ulle wordt boos en hij stampt 3 keer heel hard.
Daar komt de fakir aan gevlogen.


Sorry vrienden dat het zo lang heeft geduurd,
Ik word vaak ingehuurd
Iedereen heeft vele rampen
gaat dan drie keer stampen.

Bodile vraagt : Fakir, weet jij hoe lang dit gaat duren?

De fakir schud hoofd en zegt
Die vraag wordt mij vaak gesteld,
Iedereen wordt door de maatregelen gekweld.


Roodkapje wilt ook weten, wanneer zij haar oma een kus kan geven
Maar dat kan pas nadat de maatregelen zijn opgeheven.
Nu moet zij het mandje bij oma's huis neerzetten
zodat Roodkapje oma niet kan besmetten.



Assepoester is ook een beetje treurig,
ze wordt ook een beetje humeurig.
Ze wilt graag dansen op een bal,
en drinken uit een glas van kristal.
Haar charmante prins is gestrand,
in een stad in het buitenland.



De heks kreeg de schuld
dat zij de wereld met Corona had gevuld.
Maar zij was het niet,
Nu moet iedereen op afstand blijven, dat doet haar verdriet.
Ze wil graag dat de kindertjes komen snoepen,
zodat ze weer: wie knabbelt aan mijn huisje ? kan roepen.

Heb jij geen glazen bol? vraagt Ulle
De fakir moet lachen en huilen.

Mijn glazen bol is stuk,
het was een ongeluk.
De reus ging er mee voetballen,
En toen is de bol gevallen.
In duizenden stukjes, heel erg klein
Ik heb gehuild in de maneschijn.
De bol is niet meer te maken
en ik zou nooit aan een nieuwe geraken.

Hazel , Ulle en Bodile moeten zuchten.
Wat jammer dat de glazen bol stuk is.
De fakir gaat weer weg, want er wordt weer gestampt.

De vriendjes blijven thuis.






Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

  1. Wat een ontzettend leuk verhaaltje, en dat ook nog eens op rijm, super !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme.fakir hij heeft het erg druk . Hopelijk kan hij wel.beetje genieten van zijn mooie tulpjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten