Op bezoek bij Roodkapje


Hier ben ik weer, Hazel, met mijn blog. Ik heb besloten om weer te bloggen!
Vandaag zat ik gezellig bij Ulle in zijn bos. Hij wilde graag zijn bos uit. Niet dat het niet fijn is, maar andere mensen en dieren leren kennen, vind hij ook leuk!
Ik was eens wel in het Kabouterdorp geweest, weten jullie dat nog?

Inmiddels is hier ook Roodkapje komen wonen, samen met haar vriendje Meneer de Raaf.
Ulle vond het een goed idee, hij wilde wel kennismaken met Roodkapje.
Maar hij wilde niet met lege handen er heen gaan. Zijn geldbuidel was helaas ook helemaal leeg....

Ik keek om me heen, en ik zag mooie paddenstoel-lampjes. Zullen we deze mee nemen? vroeg ik aan Ulle.

Ulle vond het een goed idee. We gingen op pad.
We lieten wel vriendjes achter: maar niet getreurd, we komen terug!

Zo wij hebben het bos voor ons zelf! Feestje!!!!
Ulle vroeg onderweg wie er allemaal wonen in het Kabouterdorp.
Ik vertelde hem dat er een kabouter met een eigen huisje woonde, een kabouter-meisje met iets in haar mandje  en Roodkapje en Meneer de Raaf.
Ook staat er een magische paddenstoel, die in het donker licht geeft.
Ulle vroeg:" Wat zit er in  het mandje van het kabouter-meisje?
Ik weet het, jullie ook?
Het zijn kastanjes, echte van de boom!


Na een lange reis zijn we aangekomen in het Kabouterdorp.
Ulle vond Roodkapje en Meneer de Raaf meteen aardig. Met de kabouter had hij een beetje moeite. Die spreekt namelijk een kabouter-dialect.

Ulle vertelde aan Roodkapje en haar vriendjes dat hij iets voor ze had mee genomen. Iets wat past in hun Kabouterdorp.
De kabouter verstond er niets van! Gelukkig was het kabouter-meisje tweetalig, ze vertaalde het voor de kabouter. Hij sprong een gat in de lucht en gaf mij een zoen!
Volgens Roodkapje werd ik een beetje rood....


Meneer de Raaf stelde voor om de paddenstoelen-lampjes op te hangen. Zodat we straks als het donker is ervan kunnen genieten.

Ziet het er niet mooi uit?
Ulle keek naar de zon, die was nog niet onder. Hij vond het wel lang duren voordat de zon ondergaat.
De kabouter zei iets:  Negniz ejdeil nee ew nelluz? Het kabouter-meisje vertaalde het weer voor ons: Zullen we een liedje zingen?
Dat vonden we een goed idee! We zongen samen over een kabouter die op een paddenstoel zat.
Meneer de Raaf zong vals, het was meer een gekras, maar dat durfde ik niet te zeggen tegen hem.

De avond valt, de magische paddenstoel gaat aan en ik zette de paddenstoel-lampjes aan.
Kabouter-meisje had voor ons een lekkere pompoensoep gemaakt, met stokbrood.
Roodkapje had een een lekkere appeltaart gebakken.
Is het niet gezellig?




Ulle vraagt aan de kabouter of we niet een nachtje mogen slapen. Het kabouter-meisje vertaalde het weer.
De kabouter zei: Aj en knikte met zijn hoofd. Hij zei ja!


En Céline zegt proost! Op het Komisch Kwartet, dat zij nog vele mooie avonturen mogen beleven met elkaar!
Het is alcohol-vrij, wees maar niet bang....


Wij wensen iedereen een fijne avond en graag tot de volgende keer!


Hazel &Ulle








Reacties

  1. Proost lieve Celine ook op jullie mooie toekomst XX en pompoensoep jummie!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie het gezellig gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!!! en wat leuk dat je zwanger bent gefeliciteerd! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten