Laten we het hebben over randjes, haken, dozen en blauw.



We beginnen bij de randjes. Ik ben nog steeds bezig met de Randjes van 2014.  
23 september 2014

Het schiet al aardig op.
De patronen zijn niet meer online te zien, maar gelukkig heb ik ze opgeslagen op mijn USB-stick.
Ik ben benieuwd of ik de randjes van 2014 hier op allemaal geborduurd krijg. Misschien is er nog ruimte over voor een paar randjes van 2015.




Valt je je niet iets op in mijn loper? Goed kijken hoor!
Ik heb het over de scheur in mijn loper. Hier over heen had ik een mooi lapje genaaid. Nou zo mooi vond ik het niet meer. De festonsteek die ik had gebruikt leek nergens naar.
23 augustus 2014


anno nu

Dus heb ik het weg gehaald. Wat er in de plaats komt, weet ik nog niet. Komt tijd, komt raad!

Zo nu gaan we het hebben over haken. 
Dit is een gehaakte omslagdoek , die je kunt dragen als een vest of sjaal.

 Het zijn mooie frisse kleuren, heerlijk voor de lente en zomer. Ik heb ook bijpassende kleuren bloemen voor in mijn haar. ( Ik draag namelijk altijd een bloem in mijn haar. Heb ik er geen in, dan ben ik ziek  of er is iets aan de hand met me. Op mijn werk, achter de kassa, krijg ik vaak complimenten over mijn bloem.) Deze doek is niet door mezelf gehaakt! Ik ga ook niet beginnen aan haken, dat laat ik aan de gevorderden over zoals Haakjuffie of Pauline en anderen. 
Dit moois is gemaakt door mijn collega Claudia, zij doet dit als hobby en verkoopt de doeken. Zodra ik hem om heb en ik zie er mooi uit, maak ik een foto en zet deze op mijn blog en op Feestboek.




De doos. Een simpele doos die je kan vouwen. Te koop bij de Hema, in verschillende soorten en maten. Een doos die vreugde en plezier gaat brengen. Door de swap van Lien, want daar mee doe ik mee! 

Ik heb er ook zin in, de doos puilt uit van ideeën . Wordt vervolgd.


6 maart 2014




5 maart 2015

Vandaag is blauw, de kleur van je borduurwerk! De randjes werd ik even zat, ik heb een ander project erbij gepakt. Nog steeds in het kader van 2015: Ufo-jaar.
Blauw is namelijk de voornaamste kleur van de Madonna of the Street. Deze maak ik voor mijn beste vriendin Isabella. Zij woont in Wageningen, aan de andere kant van het land voor mij.

Voor haar ga ik vast nog meer maken, want zij is zwanger! Heel erg leuk, de laatste keer dat ik haar zag, was ik zwanger en zij ook, maar kon nog niets zeggen omdat het nog heel pril was. We gingen toen een broodje hamburger eten, die was nogal rood van binnen. Isabella liet onze broodjes terug brengen naar de keuken om te bakken, want ik was zwanger en zij hield niet zo van rood vlees.... 

Zo ziet het patroon blad er uit van de Madonna. 


Tot de volgende keer!

Reacties

  1. Oef de randjes.....ik ben gekomen tot randje 19....ik heb alle patroontjes op mijn laptop staan maar weet niet zo goed of ik er nog mee door wil gaan.....Misschien dat ik de kalenderkatjes van LynnB erin ga verwerken.....

    Ik ben ook nog bezig met een borduurwerk voor een vriendin! De Escher maak ik voor een vriendin maar dat gaat ook een meerjarenproject worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je randjes zijn echt super!!! Ik was van plan (vorig jaar al) om mee te doen....maar is er niet van gekomen. echt balen van die scheur...
    Hoe gaat het met je dochtertje? En met jou?
    Liefs, Lotte
    Ps. Heb je mn nieuwe site al gezien? Www.lottehaakt.nl
    Ik heb een leuke giveaway, mocht je tenminste de ambitie hebben om een haak-ster te gaan worden :). Als je het leuk vindt neem een kijkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten