Phil Bosmans: mooi gebed

Lieve, mooie morgen,
ik ben blij dat ik er ben,
dat mijn huis een dak heeft,
dat de zon er is 
en dat ik van de mensen hou in mijne kleine paradijs,
dat ik werken mag en dat ik geen slee van een auto nodig heb 
en geen pelsmantel om op straat te komen!


Dit heeft Phil Bosmans geschreven in 

Afbeeldingsresultaat voor phil bosmans
 Mijn moeder heeft van Phil Bosmans veel boeken. 
Ik vind dit een heel mooi gebed, niet zo christelijk, maar wel een gebed dat gehoord mag worden!


Wie was eigenlijk Phil Bosmans?
Afbeeldingsresultaat voor phil bosmans
Phil Bosmans werd op 1 juli 1922 geboren in Gruitrode, België.
Hij was een Belgische pater en schrijver.
Phil werd voorzitter van de Bond zonder Naam.
Uitgeverij Lannoo kwam met het idee om honderd telefoon boodschappen die Phil had geschreven , te bundelen in een boek. Dat heet "Menslief , ik hou van je". Het werd het meest verkochte boek in Vlaanderen.
Toen tijdens een show van Mies Bouwman iemand aan Koningin Juliana dit boekje gaf,  werd het een succes.
In 2012 stierf Phil Bosmans. Hij was gehandicapt geworden naar aanleiding van een beroerte.

Phil Bosmans was pater bij de Montfortanen, die ook in Nederland een vestiging hadden, ook in Voorschoten was er een huis waar mijn moeder die boeken had gekocht bij de Bond zonder Naam.



Reacties