Crea 5221: Creatief met de E

De E van

Efteling!
Niet van het park, maar van mijn Efteling!
Deze heb ik voor het laaste in 2019 aangeraakt....


Misschien wat vaker erbij pakken...

Maar goed, de letter E dus.

Een ei is geen ei,
Twee ei is een half ei,
drie ei is een paas-Ei.
Dit liedje zong ik vroeger als kind met palm pasen.
 
Een ei, hoort erbij:

Maar geen roze in de dooier! 
Oeps, gauw eruit halen.


Zo ziet het ei-tje eruit. 
Ik kon toen ik zwanger was, de lucht van een geklutst ei niet ruiken.

Mijn ei eet ik graag gekookt, lekker op een broodje rookvlees.
Of als een spiegelei, het geklutst eitje sla ik liever over...

Hoe eet jij je ei?

Ik zie dat ik bij de letter D en E, allebei eten heb geborduurd.
Ulle heeft het me vast ingefluisterd 😉.
Daarom is de volgende letter géén eten!







Neem ook een kijkje bij deze dames:




Doe jij ook mee met de Crea? voor af en toe of elke week,
en wil jij ook in dit lijstje?
Laat mij het weten en dan zet ik je erbij!


Reacties

  1. Wat een mooi geborduurd ei, zo zie je een eitje niet vaak ;o) Wij eten eieren op verschillende manieren (we koken er vooral mee), zoals bijvoorbeeld een omelet gevuld met safraanrijst of eierreepjes in de bami. Een enkele keer eten we een gekookt eitje op brood of een uitsmijter.
    Jammer dat je Efteling borduurwerk nog ligt te wachten,, maar we kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk hé.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel bedacht, mooi geborduurd. Wij eten niet zo vaak eieren, meestal gaan ze ergens door, als we ze al in huis hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de F dacht ik zelf al wel heel snel aan fruit ;-)
    Vandaag at ik een heerlijk gekookt eitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geborduurd eitje. Een omelet, spiegelei, zacht gekookt, schuimomelet.
    Alles van eieren vinden we lekker, en ook om taarten mee te bakken is een eitje onmisbaar. Bij mij staat er eten bij elke letter die dan aan de beurt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk eitje. Zelf eet ik het liefst een omelet op brood of bij de nasi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten