Kleifiguurtjes

Deze week staat de letter K centraal.

Ik had deze blog al geschreven in december. 

Maar deze blog en de volgende die erop volgt, zijn te leuk om te laten liggen...


Elk jaar met advent, zet ik mijn rode Advensthuisje neer. Daarin zitten geen snoepjes, maar handgeschreven briefjes.


Achter Bodile staat het huisje.


Op een van die briefjes stond, dat Naomi samen met mij , klei figuurtjes mocht maken.

Ik haalde alle koekvormpjes uit de kast, Naomi voegde er nog wat klei figuurtjes toe. Het maakt niet uit, want alles kan in de afwas! Anders zouden we eens een keer klei-koekjes eten...


De klei had ik nog op voorraad, het is witte klei waarop je later goed kan verven.

We gingen aan de slag.


Lekker rollen met de deegroller. Ik leek net een echte koekenbakker.
Wat zou ik gaan maken?



Het wordt een candy stock .. Op de foto kan je het niet goed zien, maar met een saté prikker heb ik de lijnen getekend. Het ligt op een dienblad bedekt met bakpapier. Toch nog een soort koekje...

Dit is mijn dienblad met klei figuurtjes , de foto is een beetje gedraaid...


Naomi heeft ook een dienblad:


De klei figuurtjes moeten goed hard worden.

Volgende week meer klei figuurtjes, want dan gaan we ze kleuren!

Reacties

  1. Zo gezellig om samen te knutselen. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo samen met je dochter te knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleifiguurtjes maken is heel leuk om te doen en vooral natuurlijk als je het samen kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten