Dag 68 : Hazel, Ulle & Bodile en de letter S

 Het was op een avond in de zomervakantie.

Hazel lag lekker in haar bed te slapen.

Plotseling hoorde ze: oehhh,ooohh en het rammelen van kettingen.

Hazel keek uit het raam. Daar zag ze iets zweven, iets wit...


EEN SPOOK!!



Ulle en Bodile moesten heel hard lachen bij het ontbijt, de volgende morgen.

Spoken bestaan toch niet, zei Ulle.

Bodile schudde haar hoofd, nee spoken bestaan niet en ik ben er niet bang voor.

Hazel hield voet bij stuk dat ze een spook had gezien.

De anderen geloofden haar niet zo...


Maar die nacht, werd Bodile wakker.



Zij hoorde buiten vreemde geluiden,

Oehhhh, Ohhh

en rammelde kettingen.

Bodile keek naar buiten, daar zag ze het:


EEN SPOOK!!!



Ulle moest heel hard lachen, toen hij de volgende dag hoorde

dat Bodile óók het spook had gezien.

Spoken bestaan niet, zei hij wijs.

En ik ga het bewijzen. Ik ga vanmiddag slapen, zodat ik vannacht kan opblijven.

En dan ga ik op spokenjacht.


Ulle was die nacht klaar wakker.

De klok sloeg middernacht.

Ha, spoken uur dacht Ulle. En hij ging er voor zitten.

Daar hoorde hij het:

Oehhhh, Ohhh

en rammelde kettingen.


Ulle keek naar buiten, daar zag het spook vliegen.

Hij vloog er naar toe en zei: 

Mooie avond hé!



Het spook schrok zo, dat zijn laken er af vloog....

Het was Junior, die aan het spoken was.



De volgende ochtend konden Bodile en Hazel er om lachen.



Neem ook een kijkje bij deze dames:




Doe jij ook mee met de Crea? voor af en toe of elke week,
en wil jij ook in dit lijstje?
Laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

  1. hihihi!
    Je hebt maar weer bewezen: spoken bestaan niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een spannende belevenis! Tsja, met uilen loop je het risico dat ze 's nachts gaan spoken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk verhaal..., en je hebt het zò goed vertelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk verhaal, heel goed bedacht :-)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal! Ik had trouwens verwacht dat het over Sinterklaas zou gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zalig verhaaltje weer Celine, daar ben jij echt SUPER
    goed in. Beleef het verhaal ook helemaal mee terwijl ik lees
    alsof ik daar samen met Ulle en Bodile alles meemaak.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig verteld, sprookjes daar had ik nog niet aan gedacht, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten