Poppendinsdag: Aftellen!

 Witje was een dagje bij Hazel, Ulle en Bodile. Die hadden het over hun verjaardag.

Ik kan niet wachten totdat het zover is zegt Bodile met een glimlach.

Ulle vraagt hoe lang het nog duurt. Hazel antwoord: nog 22 dagen, Ulle.

Ulle zucht, nog zó lang! 

Hazel bedenkt zich iets, zou een aftelkalender niet iets zijn?

Maar waar vind ik die?


Ik kan je helpen, roept Witje, ik weet veel van Pinterest af.


Hazel gaat samen met Witje achter de laptop zitten.
Witje heeft deze leuke aftel kalender gevonden.
Witje print deze uit voor Hazel.


Bodile heeft inmiddels samen met Ulle wat knutselspullen gehaald.
Zo kunnen de vriendjes samen een aftel kalender maken.


Ze kleuren samen de taarten in.
Hazel knipt ze uit en plakt op de achterkant,
dubbelzijdig tape.


Bodile en Ulle snappen er niets van.
Waarom zou Hazel dit doen?

Hazel legt het uit, 
elke avond voordat we gaan slapen, 
dan plakken we een taartje op.
Als alle taartjes op zijn,
dan is het onze verjaardag.

Slim vonden Bodile en Ulle het.



Hazel plakt een taartje op de kaart.
Wat staat dan leuk! roept Bodile.
Ulle knikt, hij ziet het door zijn oranje bril:




                                                    Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog

poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

Een reactie posten