Dag 198 : Poppendinsdag: Ulle slaapt

Hazel, Ulle en Bodile zijn nog steeds op wintersport.



Ulle was een uiltje aan het knappen in het bed:



Plotseling werd er aan zijn vleugel getrokken.
Ulle, Ulle wordt wakker!
Ik wil met je spelen, riep een stem.


Ulle werd wakker en keek naast zijn bed.
Wie ben jij vroeg hij.
De pot antwoorde: ik ben het Pindakaas Monster. Maar ik ben heel aardig.
Ik wil graag met je spelen in de sneeuw.


Ulle vond het wel leuk, om met een Pindakaas-Monster te spelen in de sneeuw.
Samen gingen ze sleetje rijden.
Eerst trok Ulle de slee met het monster erop de heuvel om hoog.
En daarna zoefde ze samen op de slee de heuvel af.
Het monster vond het geweldig!
Ulle moest een aantal keer de heuvel oplopen.


Het Pindakaas-monster had ook heel veel zin om sneeuwballen gooien.
Ulle maakte een hele stapel sneeuwballen, maar gooide steeds mis.
Het monster had meer geluk, hij raakte Ulle een paar keer.

Samen gingen ze ook nog even marshmallows roosteren bij het vuur.



Maar Ulle was moe geworden van het sleetje rijden en sneeuwballen gooien.
Hij moest even liggen.
Ulle? Ulle, kom je spelen ? riep het Pinkakaas-Monster.
Ulle !



Ulle?
Ben je wakker? vroeg Bodile en ging bij hem zitten.
Hazel vroeg: Ulle, heb je lekker geslapen?

Ulle deed zijn ogen open.
Hij keek om zich heen en zag Hazel en Bodile.
Het Pindakaas-Monster was nergens te bekennen.

Hazel zei: We gaan ontbijten Ulle. Zal ik een broodje Pindakaas voor je smeren?

Ulle kreunde, geen Pindakaas!




Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:

HobbyRita
De Breimeisjes
Juffrouw Ooievaar
Blauw Ruitje
Van Ooit tot Nu
De Handwerktuin

Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties