Recept van de Maand: Bobba' s pasta salade

Elisabeth heeft Recept van de Maand bedacht. Elke 2e vrijdag van de maand zetten een aantal bloggers een recept online.

Ik vind het een leuk idee, zo kan ik ook wat inspiratie op doen. Dus komt hier ook een recept te staan!

Maar ik doe het net ietsjes anders... Namelijk dat Hazel, Ulle en Bodile koken! 

Soms met een knipoog...

 De gerechten zijn echt gemaakt.


Vandaag zaten Bobba en Bodile in de keuken.

Wat gaan we koken? vroeg Bodile aan Bobba.


Koken? Veel te warm om te koken zei Bobba.
We hebben 1 pan nodig. Maar voor de rest niet.


Bodile dook in de voorraadkast, ze pakte alles wat Bobba op noemde.


Hamblokjes, pasta, tomaatjes, eieren, ijsbergsla, paprika, komkommer, een appel en twee eieren.

Bobba vulde een pan met water, hierin kan straks de pasta en de eieren in koken.
Ze moeten allebei 8 minuten en zo besparen we gas.
Bodile knikte, we moeten zuinig zijn.

Terwijl de pasta en de eieren in de pan met gekookt water zitten,
sneden Bobba en Bodile de tomaatjes in vieren. De paprika ging in blokjes. 
Bobba sneed een stukje komkommer in pakjes, terwijl Bodile de komkommer in stukjes sneed.

De pasta en de eieren waren klaar met koken. 
Bobba goot het warme water weg en spoelde de pasta met koud water af. Hij liet ook de eieren schikken.

Bodile deed ondertussen alles in een grote schaal.  
Bobba voegde de pasta erbij:



 Bobba keek naar de schaal en schudde zijn hoofd. 
Voor ons hoeft er geen appel meer bij.
Maar het mag wel!

De gekookte eieren serveerde Bodile er apart uit.

En een dressing? Die mag je zelf maken naar keuze.

Naomi wilde graag de pasta-salade zonder dressing. En dat smaakte prima met het warme weer.


Kijk ook eens bij deze dames, die hebben ook lekker eten!

Anita ( Juffrouw Ooievaar )

Elisabeth ( Busy Bessy 2 )

Josephine ( Création )

Dini ( Dientjes bezigheden )

Miriam ( Borduurblog)


Reacties

  1. Lekker gekookt hoor, Ulle en Bodile... Wij houden ook van pasta!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. Je hebt bijna hetzelfde recept als ik gebruikte. Mijn moeder maakte dit 55 jaar geleden al. .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meesterkoks heb je in de buurt. Mmmm. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij er een leuke blog van gemaakt! En het ziet er ook nog eens heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kunnen komen zeg, die Bodile en Bobba.
    En besparen tegelijk, héél slim van ze.
    Ik ga het allemaal opslaan, zeker op de camping is dit een lekker recept.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik plaatste een heerlijk recept voor Paella, kom maar eens kijken op mijn blog als je tijd hebt.

      Verwijderen
  6. Leuk gedaan én een lekker recept, yammy, jammy
    Zal ik je ook aan mijn lijstje toevoegen? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer zo'n heerlijk recept, en vooral met warme dagen. Leuk Celine om
    het in een verhaaltje te verwerken.
    Hoop dat dit berichtje bij je binnenkomt
    want op de vorige post had ik ook gereageerd en die zie ik niet terug.
    Ben dat al vaker op jou blog tegen gekomen, gek hé???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat hebben ze goed gedaan, lekker met dit warme weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Celine, heb vanmiddag al een reactie op dit blog gegeven, ik zag het staan en
    nu is het weer weg. En dat heb ik de laatste tijd steeds op jou blog.
    Denk dat mijn berichten i n je Spam map terecht komen. Hoop dat je dit berichtje
    kan lezen dan kan je even in je spam map kijken en het berichtje weer publiceren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten