Recept van de maand: Ulle maakt snelle bolognese saus

Deze maand ging Ulle voor mij koken.
Hij heeft mij een pan vol met bolognese saus beloofd.
Zodat ik wat kan invriezen. Wat altijd handig is!



Ulle heeft klaar gezet:

2 tenen knoflook
1 ui
3 preien
3 winterwortels
Italiaanse kruiden
1 kilo rundergehakt
3 blikken tomatenblokjes

Schrik niet van het gehakt, zei Ulle. Die ga ik niet helemaal gebruiken.
De helft ongeveer, de andere helft is voor wat anders..



Ulle ging snijden. Hij sneed de ui in snippers en kreeg geen tranen in zijn ogen.
Ik snap niet waarom Hazel altijd moet huilen met het snijden van uien zei Ulle.

Hij ging de winterpeen schillen en in blokjes snijden.
De prei werd gewassen en in dunne ringen gesneden.
De knoflook werd fijn gesneden.

Ulle deed een beetje olie in de pan. Hij bakte de ui, prei, peen en kruiden 3 min.
Daarna voegde hij het gehakt toe. Toen het gehakt een beetje bruin was, kwam de knoflook erbij.

Nadat het gehakt bruin goed was, voegde Ulle de tomatenblokjes aan het mengsel toe.
Hij liet de saus 10 min op laag vuur koken.

Ondertussen kon hij zijn favoriete pasta soort koken volgens aanwijzingen op de verpakking.
 


Verdeel de pasta over de borden en verdeel wat saus erover. En bestrooi met kaas!



Reacties

  1. Dit recept had ik eerder moeten hebben. Toen mijn zoon nog thuis woonde, klaagde hij altijd over mijn saus, zijn sportcoach maakte het veel lekkerder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat Ulle voor jou ging koken en al helemaal dat het geheime recept gedeeld wordt... Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker Ulle, zo'n recept voor bolognese is altijd goed. Zeker als er lekker veel is en er porties in de vriezer kunnen. Lief van je dat je gekookt hebt! Dank je wel voor je recept! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bof jij even Ulle, dat je uien kunt snijden zonder te huilen, bedankt voor je lekkere recept :) Ben ik alleen nog benieuwd naar wat je favoriete pasta is. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van Ulle, heerlijk zo’n saus !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ulle is een toppertje hoor Celine, wat een heerlijke gerecht. Dit soort gerechten
    verveeld echt nooit. Iedere week eet ik wel een of ander pastagerecht, HEERLIJK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En deze saus vries je dus gewoon in?? Wat handig zeg.
    Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit;
    Dat heeft hij heel goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten