Hazel's blog: Nou breekt mijn klomp!

Hallo allemaal, daar ben ik weer met een blogje!
In mijn vorige blog konden jullie lezen dat Ulle en ik het Sinterklaasjournaal volgen.
We hebben vorige week zaterdag de intocht gezien. Ulle is wel een beetje boos, op de Hoofdpiet omdat hij weer terug is naar Spanje. Met onze cadeautjes voor Pakjesavond. Hopelijk komt dit goed...
Sinterklaas had gezegd, dat wij weer onze schoen mochten zetten. Ik heb aan Céline gevraagd om een Sinterklaas Kalender uit te printen.
Deze wilde ik graag inkleuren. Maar wat staat er op die kalender? 
Het zijn geen schoenen, maar klompjes. Nou breekt mijn klomp! 
Ik weet dat Céline een klompje heeft. Die is van haar oude peuter speel school, die 't Klompje heette.
Misschien mogen Ulle en ik die wel lenen in plaats van een schoen!

Céline vond het een goed idee, ze leende graag haar klompje uit.

Ik heb ben lekker bezig geweest met kleuren met de stiften. Ulle bekeek mijn werk aandachtig.

Ehh Hazel, zei Ulle, volgens mij heb je Sinterklaas roze gekleurd.
Ik keek naar mijn pootjes, ja hoor Ulle had gelijk. Ik had de roze stift in mijn pootjes...


Ik zei: Als er ook stroopwafel pieten, kaas piet en clownspieten rond lopen, kan een roze Sinterklaas ook wel!
Ulle was het er mee eens. We rolde de kalender op, deden een elastiekje eromheen en stopte hem in onze klomp. Ulle deed er nog een gele stift bij.
Waarom heb jij een gele stift erbij gedaan? vroeg ik aan Ulle. Nou zei hij, zo kan Zwarte Piet de klompjes op de kalender geel kleuren. En zo kunnen wij goed zien op welke dagen we de klomp mogen zetten!
Dat vond ik zo slim bedacht van die uil, hij kan soms zo wijs zijn....
De volgende ochtend zagen wij dit:


Er lagen pepernoten in en rondom de klomp. Ulle at er gelijk een paar op.
Ik vouwde de kalender open. Ulle keek mee. En hij werd boos!
Waarom zo weinig klompjes ingekleurd? Ik wil wel elke dag de klomp zetten!

Zeker omdat jij Sinterklaas roze hebt gekleurd! zei Ulle, dat vond Zwarte Piet vast niet leuk.

Ik haalde mijn schouders op, ik was allang blij dat we onze klomp mogen zetten.
We mogen op 24 en 28 november, 1 en 4 december onze klomp zetten. Ik vind het best wel veel!~
Zeker nu er nieuwe Pieten zijn, die geen schoenen vullen en Sinterklaas met vakantie is....
Het laatste baard me echt zorgen..... Morgen maar weer het Sinterklaas-journaal kijken voor nieuws.

Mijn blogje is bijna klaar, ik heb alleen nog een mededeling van Céline. Zij heeft vanaf nu zwangerschapsverlof. Kan ze lekker borduren en de babykamer inrichten. Misschien mag ik er een kijkje in nemen. 
Ze laat ook weten, dat ze volop bezig is met de kerstruil. En ja, dat is geheim, geen foto's hiervan.

Ik ga proberen om dinsdag 25 november weer een blogje te schrijven.

Iedereen een fijne zaterdagavond en zondag!

Groetjes Hazel.

Reacties

  1. Wat een goed idee van die gele stift en Celine heeft dan alvast wel een dikke buik als ze al met verlof is....spannend!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten