Kado voor mijzelf

Gisteren ging mijn man André zijn zus Sonja helpen met verhuizen. Zij ligt momenteel in een scheiding en kan niet meer wonen bij haar ex.

Dus ik had een zaterdag samen met Naomi.
Wat hebben we gedaan?

We zijn met de bus naar de stad gereden, zelf heb ik geen rijbewijs, en Naomi is dol op de bus.
Daar ben ik naar de opticien gegaan. Mijn bril is nog prima, maar ik heb een bril -lease plan en die loopt deze maand af.
Wat houd dat in een bril lease plan? Je kiest een monteur en glazen uit. Het bedrag dat je dan moet betalen wordt verspreid in 24 maanden. Ik krijg dan nog 10% korting en soms ( dit jaar wel) 100 euro terug van de zorgverzekering.
Na de 24 maanden heb je de keuze om: de bril terug te geven , de bril af te kopen of een nieuwe bril uit te kiezen en de oude bril houden.
Ik kies meestal voor het laatste, je krijgt dan weer een oogmeting en de nieuwste modellen. Maar misschien wordt mijn nieuwe bril wel de laatste keer dat ik met het bril lease plan meedoe.
Zodra ik de bril heb, maak ik wel een foto met oude en nieuw bril voor het verschil...

Na al het brillen passen, kregen we honger. Dus naar de Hema voor cappuccino, appelsap, tompouce en een broodje zalm.





Hierna nog een aantal winkels gekeken, maar niets gekocht, ging ik naar het Plastic huis.
Daar kan je behalve plastic dingen ook borduur en haak spulletjes kopen.
Na lang twijfelen heb ik in plaats van borduurpakket dit gekocht:



Een boekje met patronen van verschillende Disney figuren en een meter stof.
Misschien maak ik iets voor mijn buurvrouw Ilse, die in verwachting is van haar tweede dochter. Voor haar eerste dochter had ik dit gemaakt.
Maar voor mijn vriendin Isabella haar dochters Emma en Anastasia heb ik nog niets gemaakt.
Misschien nadat ik dit heb online heb gezet, een begin ga maken. Naomi ligt nu heerlijk te slapen na een ochtendje in het zwembad te hebben geplonsd. En na het zwemmen hoort eigenlijk frietjes eten...heerlijk bij de gele M.
André heeft voor zichzelf een film aangezet:
 Afbeeldingsresultaat voor michiel de ruyter film
Ach je moet toch wat als er nog geen Formule 1 op de tv is......

Voor iedereen nog een fijne zondag en een goede werkweek.

Reacties

Een reactie posten