Ik stop!

Nee niet met mijn blog, maar bloggen over Dankbare Dinsdag. Dat is bedacht door Marloes en ik heb het afkeken van Esther.

Zelf heb ik ook 11 berichten geplaatst over de Dankbare Dinsdag. 
Waarom ik er mee stop? Niet omdat ik ondankbaar ben. Ik ben elke dag dankbaar. Maar omdat ik vanaf vandaag iets nieuws heb bedacht: Lapjes-dinsdag.

Ooit wilde ik een Uilen-patchworkdeken maken, maar dat ga ik niet meer doen. Ik heb nog wat oud stof liggen, daarvan heb ik vierkantjes geknipt. En op dinsdag ga ik die vast naaien in een groot vierkant van 9 kleine vierkantjes...ik geloof dat dit quilten is? 
Deze 2 heb ik al een tijdje geleden gemaakt

Het is op mijn manier vast genaaid, met de hand. Ik heb geen naaimachine en ik vind dit zo prima te doen. Zeker met Naomi om mij heen. Ik kan met dit lekker aan de tafel in de huiskamer zitten en zij lekker binnen spelen met slecht weer. En buiten ga ik aan de tuintafel zitten met een parasol of hoed op en lekker naaien. 
Naomi hielp mij wel even vandaag:

Het eindresultaat: alle stofjes lagen op de grond, maar ik heb er 3 gemaakt vandaag. 
Ik ben van plan om elke dinsdagavond als Naomi in bed ligt, te laten zien wat ik heb gemaakt, of niet heb gemaakt. Ik neem bijv dit niet mee naar het strand... mijn ogen blijven dan gericht op Naomi, ik hoor de laatste tijd teveel over verdrinkingen van kleine kinderen...


Deze 3 heb ik vandaag dus gemaakt. Ik heb nog 3 witte fleece dekens liggen en over 1 van die dekens komt dus een patchwork hoes... Hij is af, wanneer hij af is!


Reacties

Een reactie posten