Zo moeder, zo dochter




Naomi ziet mij wel eens borduren. Op een dag vroeg zij aan mij om een stukje stof en een naald.
Ik wilde het eerst niet, omdat een naald scherp is. Maar later dacht ik , dat Naomi zo zelf wel kan leren om met naalden om te gaan. Ik laat haar wel eens met een mesje groente of fruit snijden, onder toezicht hoor!

Hier op de foto probeert ze te borduren. Ik heb haar nog niets uitgelegd hoe het moet, ze rommelt gewoon wat aan. Volgens mij is dat het beste en ook goed voor haar hand-oog motoriek? Maakt niet uit, ik vind het gezellig dat zij zo naast mij zit.

Op een gegeven moment vroeg Naomi of iemand bij haar mocht komen zitten. Dat vond zij wel gezellig.
Die iemand is....


Bodile!
Een paar dagen later ging ik opruimen in de "hobbykamer" deze moet leeg omdat Naomi die kamer krijgt als ze 4 wordt in januari.
Ik vond nog oud borduurwerk van mij, waaronder de Jack Sparrow

Deze is geborduurd op een aparte manier, ik borduur nu anders.
Ik weet niet wat ik er mee zal doen, weggooien is zonde, afmaken op dezelfde manier terwijl ik anders nu gewend ben? Ik heb nog geen idee.
Wat ik ook vond, is een lapje uit 1998 wat ik heb geborduurd, alleen heb ik er nog geen foto van. Die houden jullie nog te goed. ( heb ik weer een onderwerp om over te schrijven )

Naomi heeft later de schaar gepakt en draad en een kleinere stukje stof in "sneeuw" veranderd....
Of zij ooit gaat borduren? De tijd zal het leren, en van mij hoeft ze niet.






Reacties

  1. Wat wordt je dochter al groot! Leuk, dat zij ook plezier heeft in creatieve dingen. Wie weet wil zij het ook leren. Dat zou leuk zijn, zo moeder zo dochter!
    Leuk om 'oude' werkjes tegen te komen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje, je dochter. En wat leuk dat ze dat zelf wil gaan doen. Zo krijgt ze heel wat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha wat een schattig ding! Toch om op te eten als je ze zo geconcentreerd ziet frullen! Die gaat vast wel handwerken. Met zo een voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn kleinkinderen willen soms ook naaien ,zelfs de kleinzoon pakt dan een naald en draad om met grote steken een zakje te naaien en zo zitten we gezellig net drie even te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten