Poppendinsdag: Hazel doet geheimzinnig. ( de vriendenreis deel 1)

Hazel zit aan een tafeltje.
Ze is druk bezig met schrijven en tekenen.
Overal op de grond liggen stiften.



Bodile komt kijken.
Wat ben jij aan het doen, Hazel? vraagt ze.


Hazel praat hardop met zichzelf: vliegen gaat niet. 
Ik hou niet van mondkapjes. En de rug van Ulle is niet groot en sterk genoeg.
Bodile snapt er niets van.
Ze laat Hazel met rust.


Dan komt Ulle een kijkje nemen bij Hazel.
Wat ben jij aan het doen, Hazel? vraagt ook Ulle.


Hazel zegt: nu even niet Ulle, ik ben bijna klaar,
ga maar alvast buiten zitten.


Ulle en Bodile zitten vol spanning op Hazel te wachten.
Bodile had een paar kaarsjes aangedaan.

Daar kwam Hazel. 
Ze had het schriftje niet bij zich.
Die kunnen we toch niet lezen in het donker, zegt ze.
Maar we gaan op reis!

Ulle en Bodile kijken elkaar aan, op reis maar hoe dan?
Met vliegtuig? Met de trein?
Hazel vertelde haar plan tot diep in nacht...

Wordt vervolgt.





Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

  1. Oei, en nu ben ik natuurlijk hartstikke nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op reis! Dat wordt vast leuk maar ook wel een beetje spannend misschien. Ik ben benieuwd wat het plan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dat is spannend, kunnen de poppen wel slapen, ik ben zo benieuwd, dat gaat vast een geweldige reis worden én wij mogen mee ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten