Poppendinsdag: Ik verveel me!

Ulle zit in het bos.
Hij weet niet meer wat hij moet doen.

Ulle mag 's avonds vliegen, als hij maar afstand houdt.
Maar meestal gaat hij niet vliegen, maar slapen net zoals Bodile en Hazel.
Dan kan hij overdag bij hun zijn, en niet slapen.

Bodile gaat het huis niet meer uit.
Zij vindt het te spannend allemaal. En ze is bang voor mensen met
een mondkapje.
Gelukkig heeft Bodile genoeg te doen.
Lezen over de Vrijheid bijvoorbeeld.

Hazel heeft ook haar bezigheden.
Zij vindt het heerlijk om kookboeken door te lezen.
Misschien gaat ze wel eens een nieuw recept uitproberen!

Ulle zucht, hij heeft niets om te doen.
Hij gaat eens kijken wat hij kan doen.
Wie weet vindt hij wel een nieuwe hobby!

Diamond Painting, is dat iets voor mij? denkt Ulle
Hij pakt een werkje van Naomi.
Na 3 steentjes neerleggen, denkt hij : Nee dit is niets voor mij, dat gepriegel.

Borduren misschien?
Ulle gaat kijken bij Céline, die is weer begonnen aan de Madonna.

Hij kijkt hoe zij borduurt.
Hij schud zijn hoofd, nee ook te gepriegel.

Puzzelen dan?
Ulle vindt een leuke puzzel. Met Disney figuren erop.
Hij kijkt hoeveel stukjes het zijn, 1000 stukjes.

Ulle schud weer zijn hoofd, dat zijn er teveel voor mij.

Maar dan ziet hij een Buurman & Buurman puzzel:
Die heeft 50 stukjes, dat kan Ulle wel maken!

Samen met Naomi en Witje, moet het lukken. 




Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!


Reacties

  1. Ik snap wel dat hij zich verveelt. Na weken dezelfde omgeving en dezelfde gezichten, wil je wel weer wat anders. Nog even volhouden Ulle!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hebben ze de puzzel af kunnen krijgen? Lastig he Ulle om.iets te verzinnen om te gaan doen ik heb misschien een leuke tip voor je: vroeger toen celine en haar zusje klein waren keken ze graag naar de Fabeltjeskrant die gelezeb werd door een uil net als jij. Misschien kan jij Bodile, Hazel en Naomi wel een mooi verhaal voorlezen voor het slapen gaan. En als het verhaaltje uit is zeg je: snaveltje dicht en oogje toe. Groetjes van Maryse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel eens gelezen dat het ook goed is dat je je wel eens verveelt :)
    Het duurde maar kort voor Ulle, gelukkig, zeker als je het niet gewend bent om je te vervelen :)
    is het lastig lijkt mij. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten