Crea 5221: Hazel, Ulle & Bodile en de letter B


 

Hazel, Ulle en Bodile maken een uitstapje in de omgeving van hun bergdorpje.
Opeens ziet Ulle een raar mannetje staan.

Hallo meneer, waar is hier een bakker? vraagt Ulle.
Maar het mannetje zegt niets.
Ulle probeert het nog eens: Waar is hier een bakker?
Weer zwijgt het mannetje in alle talen.
Ulle wordt een beetje boos, hij loopt rood aan. 
Hij wil net heel hard gaan schreeuwen, totdat hij een pootje op zijn arm voelt.
Het is Hazel, die hem kalmeert.


Ulle? Dit is een BunchBot, zegt ze vriendelijk.
Een Brunch Brood? vraagt Ulle verbaasd. Hij bekijkt het mannetje eens goed.
Nergens brood of lunch te zien..
Nee, schudde Hazel het hoofd, een BunchBot.

Dat is een appartaat waar mee je de leukste dingen kan maken.
Ulle snapt er nog niets van.
Bodile had stilletjes mee geluisterd, zij snapte het ook niet.

Hazel ging op zoek naar iets, een boekje.
Ondertussen was kwam er ook iemand kijken op het plein van de BunchBot.


Ulle was nieuwsgierig wat er in stond.
Hij keek mee.
Bodile zocht bolletjes uit.


Hazel legde de bolletjes op de juiste positie.

Na dit een paar keer gedaan, 
toverde Hazel uit de BunchBot een lieveheersbeestje. 

Ulle vond het maar niets,
hij heeft liever brood.




Dit verhaaltje is mede mogelijk gemaakt door Naomi en Witje. 

Neem ook een kijkje bij deze dames:





Doe jij ook mee met de Crea? voor af en toe of elke week,
en wil jij ook in dit lijstje?
Laat mij het weten en dan zet ik je erbij!



Reacties

  1. Leuk gedaan doe mij ook maar een broodje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, keek Ulle op zijn neus! Wat een grappig apparaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ulle denkt natuurlijk "nu moet ik mijn broodje delen met dat lieveheersbeestje", haha. Eet smakelijk Ulle!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een BunchBot, daar had ik nog nooit van gehoord! Maar gelukkig bestaat er zoiets als Google en kon ik eens zien wat zo'n apparaat/speelgoed kan doen. Wat leuk!
    Maar ja, als je zin hebt in een broodje en er komt een mooi lieveheersbeestje uit, dan snap ik dat Ulle eventjes teleurgesteld was ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net als Marjan wist ik ook niet wat het was maar nu wel.
    Weer wat geleerd. Leuk verhaaltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal geïntrigeerd door dit apparaatje. Ik ga gauw eens even googelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb even gegooglde, want ik had ook nog geen idee wat het kon zijn. Heel bijzonder! Maar ik ben het met Ulle eens: geef mij maar een broodje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat apart zeg, leuk om te weten.
    Het hele gezelschap is trouwens prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit moest ik ook even opzoeken, wat een grappig apparaat. Maar ja, geen broodje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik leer vandaag weer veel bij , een BunchBot nog niet eerder gezien of van gehoord,
    maar ik lees net, ik ben niet de enige. Weer een heel leuk verhaal van jou en je hulpjes :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha Celine, de BunchBot, een uniek apparaat waar ook ik nog
    nooit van gehoord had. Je kan er leuke dingen mee maken zie ik wel.
    Een heel mooi verhaaltje hebben jullie met elkaar bedacht, en ik vind
    je foto's zeer geslaagd, wat een mooi sfeertje......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een BunchBot nou dat kende ik nog niet, maar wat een leuk verhaal zo met de B.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten