Poppendinsdag: Het witte hertje

Hazel, Ulle en Bodile zijn op wintesport.

Op een dag komen ze dit witte hertje tegen: 


Brrr, ik heb het koud, zegt het hertje.
Ik liep in het bos toen plotseling een sneeuwstorm kwam. 
Er was nergens plek om te schuilen, dus ben ik helemaal wit geworden.
Had ik al verteld, dat ik het koud heb?


Hazel zei: kom maar hier hertje,
ik zal je verwarmen zodat de sneeuw verdwijnt.
Het hertje sprong op de schoot van Hazel. 
Hazel voelde dat het hertje koud was, gauw sloeg ze haar pootjes
om hem heen.


Na een poosje was de sneeeuw gesmolten door de warmte van Hazel.
Dankje wel Hazel, zei het hertje.

Graag gedaan zei Hazel.



Het hertje zag een mooi huisje waarin hij kon wonen.
Zo werd hij nooit meer wit!




Ulle vindt het prima,
het is gezellig hier op wintersport!






Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

Een reactie posten