Dag 265: Poppendinsdag: De schapen volgen een uil.


Hazel en Bodile zitten gezellig samen te kletsen.
Ze praten over de lente, totdat er wordt geklopt op de deur.

Er staat een schaap voor de deur.
Hij komt bij Hazel zitten:



Het schaap verteld: Mijn vriendjes en ik hebben vanmiddag een afspraak met Roodkapje.
Maar we wonen nog niet zo lang in dit bos.
Kan jij ons de weg wijzen?

Hazel moest even nadenken, zij kent wel wat routes in het bos.
Maar de route naar het huisje van Roodkapje wist ze niet.
Ze gingen naar  Ulle toe om te vragen 
of  hij het kon uitleggen, want hij vloog vaak naar Roodkapje.


Je vliegt zo en dan zo en dan kom je bij het huisje van Roodkapje zei Ulle met 
een glimlach. Hij vloog die route met zijn ogen bijna dicht.

Wij kunnen niet vliegen, zei het schaapje.
Ulle, Hazel en Bodile dachten na.
Hoe zouden zij de schaapjes kunnen helpen?

Zou jij ze niet er heen kunnen brengen? Dat jij vliegt en de schaapjes volgen jou.
Net als de ster van Bethlehem stelde Bodile voor.
Hazel vond dit een uitstekend idee. Maar Ulle keek bedenkelijk.
Uilen vliegen niet overdag! zei hij beslist.
Ach zei Bodile, doet het voor Roodkapje. Bodile wist dat Ulle Roodkapje aardig vond.

Voor Roodkapje doe ik alles, zei Ulle.
Hij vertelde het schaap dat iedereen hier moesten verzamelen om kwart voor 3.

Het schaap twijfelde, is er nog gevaar onderweg? 
Gevaar? vroeg Ulle
Hazel wist wat het schaapje bedoelde, of er een wolf in de buurt woont.
Nee, zei Ulle, de wolf woont daar niet.

Het schaapje haalde opgelucht adem en ging gauw naar zijn vriendjes.

Die middag liepen er 3 schapen in het bos. Zij volgde een uil die hoog vloog
Af en toe vloog de uil wat lager, zodat de schaapjes hem beter konden volgen.

Roodkapje wachtte met de thee en koekjes.



Ulle kreeg uiteraard een koekje 




en met volle mond vroeg hij:
Hoe komen de schaapjes weer terug?

Roodkapje antwoordde: ik breng ze wel thuis, ik wilde graag wel eens
schapenhoedster zijn.

Daarop moesten iedereen lachen!










Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties