Dag 286: Poppendinsdag: Een hamster hier, een hamster daar!

 Ulle vertelde deze morgen aan de dames waar het eerste pad heen gaat. Naar het Kerstbomen-bos. Er is ook ergens een pad naar links en rechts,  een kruising dus.

Hazel tekende het op de kaart.



Maar, zei Ulle er is ook iets speciaals langs het pad. Ik hoorde daar gezang, volgens mij is daar ook de zingende boom!

Hazel en Bodile keken elkaar aan. Ze hadden nog nooit van die boom gehoord.

De zingende boom? vroeg Bodile.

Ulle knikt, er werd vroeger wel verteld dat er een zingende boom in het bos stond, maar niemand had hem gevonden. Ik heb hem gisteravond gevonden. Gaan jullie vandaag kijjken?

Nee, zeiden de dames terwijl Hazel een oranje tas pakt. Wij gaan dingen klaar zetten voor morgen, Koningsdag zei Bodile.

Ulle is een beetje teleurgesteld, hij wilde zo graag dat de dames gingen zoeken naar de zingende boom. Hij gaapte en ging weer terug naar zijn bed.


Hazel en Bodile kijken in hun oranje tas.

Daar vinden ze leuke dingen voor morgen.


Deze hoed kan Ulle wel op, zegt Bodile. 


Hazel knikt, en dan doen wij samen deze sjaal om.



Bodile lacht, ze heeft er zin in!



Hazel kijkt nog eens goed in de tas, wat is dit?

Oranje hamsters! roept Hazel uit , die hangen we op in de boom!


Op dat moment wordt Ulle wakker. Hij heeft net gehoord dat Hazel oranje hamsters in de boom wilt hangen.

Ik hou niet van hamsters, roept Ulle boos. Er komen geen hamsters in mijn boom!

Hazel en Bodile kijken sip, ze vonden het net zo een leuk idee.

Ze hopen dat Ulle gauw van mening veranderd...




Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

Een reactie posten