Een deel van de veranderingen.

Een tijdje terug had ik er over om veranderingen aan te brengen in mijn blog.
Mijn lay-out is al aangepast en nu gaat het over de inhoud.

Ik wil het niet altijd over borduren hebben, of over Naomi...
Een andere hobby van mij is lezen. Ik lees graag boeken over de Tweede Wereldoorlog, detectives, romans en waargebeurde verhalen.
Vroeger was ik lid van de bibliotheek in het dorp. Maar wegens te weinig tijd en de openingstijden, (ze zijn bijvoorbeeld open als ik moet werken en dicht als ik vrij heb )  heb ik mijn abonnement op gezegd.

Hoe kom ik dan aan boeken? Soms koop ik er eentje, die mij aanstaand en mijn man. Zodat we samen eruit kunnen lezen. Ik vind ook wel eens boeken in de Kruidvat, voor 3 euro. Of ik koop een Libelle bookazine. Dat is een boek in een tijdschriften vorm, heel handig om mee te nemen en de prijs is ook fijn.
En mijn zwager heeft voor mij een aantal boeken op de tablet gezet....
Ook lees ik uit mijn eigen bibliotheek, ik heb paar lievelingsboeken.

Goed, nu weet je hoe ik aan boeken kom om te lezen.
Hoe gaat mijn boekbespreking er uit zien.
Ik had bedacht na aanleiding van deze vragen:

Wat is de titel van het boek?
Wie is de schrijver? Vertel iets over zijn of haar leven.
Wie is de tekenaar of de fotograaf?
Waarom heb je dit boek gekozen?
Waar speelt het verhaal zich af?
Geef een korte samenvatting van  het boek, maar verklap niet hoe het afloopt!
Verklaar de titel.
Citeer een leuk, grappig of spannend stukje voor.

Morgen of overmorgen komt mijn eerste boekbespreking online. Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.

Reacties

Een reactie posten