Dag 110 : Hazel, Ulle & Bodile en de letter V

Hazel zit bij de koelkast. 


Hazel kijkt er naar en zegt: 
Deze hebben we al gehad: A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,LM,O,P,Q,R,S,T en de U.
Daarna komt de ,W,X,Y en de Z.
Hazel kijkt eens goed, er is een letter weg!

Ulle, Ulle! roept Hazel .
Ulle komt er aan gerend, wat is er lie.e Hazel?
Er wordt een letter ermist zegt Hazel.
Ulle kijkt goed naar het alfabet,  hij ziet het niet!
Welke letter wordt er ermist? Ik snap er niets an.



Kijk maar: abcdefgghijklmnopqrstu  wxyz..
Zie je wel, er mist een letter 
Bodile kwam ook kijken , zij zag ook dat een letter ermist is.
Want ze zocht naar een aas oor bloemen .



Daar komt ictor de os aangelopen.
Dat is zo'n gemene boef.
Hij steelt an iedereen.
Icor de os is lug en lijmscherp.



Hazel, Ulle en Bodile ertrouwen  ictor niet.
Zijn broek zit weer ol!
Hazel raagt of ictor de kippen rij wilt laten.
Met heel eel tegenzin, doet ictor dat.
Maar hij lacht er wel bij...


Bodile is heel brutaal en niet meer bang voor de os.
Zij gaat de broekzakken nakijken, een voor een.
En als ze niets indt, dan kijk Bodile wel in zijn acht.





En ja hoor!
In een van de broekzakken, vindt Bodile
de letter die ermist wordt.



Het alfabet is weer compleet,
de vriendjes kunnen opgelucht ademhalen
en weer woorden met de V maken.










Deze blog is mede mogelijk gemaakt door mijn 
assistent:


Neem ook een kijkje bij deze dames:




Doe jij ook mee met de Crea? voor af en toe of elke week,
en wil jij ook in dit lijstje?
Laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

  1. Wat goed bedacht!! én een super leuk erhaal ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat origineel ! Superleuk. Ik kan me voorstellen dat het typen zonder de V nog best lastig is. Ineens valt ook op dat die letter eigenlijk best wel vaak gebruikt wordt. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die stoute (V)os... Je hebt er een heerlijk verhaal van gemaakt en Naomi heeft mee zitten smullen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten