Van Kawaii, wordt je blij!

Gelukkig Nieuwjaar !

Nieuw jaar, nieuwe start voor mijn blog. 

Ik ben lid op Facebook van een pagina voor borduurliefhebbers.

De laatste dagen las ik daar, dat er een aantal dames vanaf 1 januari de temperatuur bijhouden.

Niet zomaar, maar in een borduurwerk.

Dit leek mij ook wel wat. Maar hoe ga ik dit aan pakken?


Naomi en ik in waren eind december in de stad. 

In een hobby winkel kwam ik dit tegen:


Mijn plan was om elke dag een theekopje of een theepot te borduren.
De kleuren had ik bepaald door middel van de temperatuur.

Maar later bedacht ik me.

Ik heb niet zo veel zin om 365 thee kopjes of theepotten te borduren.

En 26 theepotten en thee kopjes ook niet, dat zou dan per week zijn. Dan zou ik het weekgemiddelde moeten uitrekenen..  Ik ken mij zelf... Dat mislukt. 

Plotseling bedacht dat ik elke dag een figuurtje kan borduren. 

Ze zijn klein en leuk. Waarom niet?

Gewoon willekeurig, dus niet iets bij passends voor de dag

Het eerst figuurtje is al gemaakt:


Flûte met champagne ! 

Leuk hé. 

Alleen bij bijzondere gelegenheden, borduur ik de datum erbij. 

Ik probeer regelmatig te laten zien, wat ik heb gemaakt.

Hazel liet mij weten dat Ulle, Bodile en zij later dit jaar weer terug komen. Wanneer ze op wintersport gaan!


Ik ga gauw verder met nr 2!

Reacties

  1. Ben benieuwd. Gelukkig niuewjaar, Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De beste wensen voor een mooi creatief nieuwjaar Celine. Leuk om allerlei
    kleine borduurtjes te gaan maken, en de Flûte met champagne is een leuk
    passend begin van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om weer van je te lezen :) Een leuk idee en goed om jezelf niet vast te leggen, er moet al zoveel! Je eerste figuurtje is al leuk. Ik wens jou en je gezin een gelukkig, gezond en creatief 2024. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten