Dag 363: Poppendinsdag: De Bosreis deel 1

 Meneer de Uil in de pluktuin.

Vandaag gaan Hazel, Ulle en Bodile op Bosreis.

Ze blijven in het Bos waar ze wonen, maar slapen bij de bosbewoners thuis.

Hazel deed de deur van hun huisje dicht. Alles was in orde.

Ze namen niet veel mee, wat schoon ondergoed en een jas. Want als het weer omsloeg, hadden ze een jas nodig.



Ze liepen langs huis van meneer de Uil.

Ulle wilde verder, maar de dames vonden het een mooie plek. Vooral omdat meneer de Uil een pluktuin had aangelegd. Had Roodstaart ook geen pluktuin

Er waren ook kinderen aanwezig in de pluktuin, ze waren heel aardig.

Het huis van meneer Uil was ook een boterham bed.

Ulle vond het maar niets, hij wilde niet bij uilen slapen.

Ze belden aan. Meneer de Uil deed open. Bodile vertelde het hele verhaal, dat ze graag van de boterhambed wilde gebruik maken.

Meneer de Uil zei dat ze van harte welkom waren.

Jullie mogen hier bij mij slapen, ik wil ook voor jullie koken en voor het ontbijt zorgen morgen, zei meneer de Uil.

Bodile en Hazel keken elkaar aan, dat vonden ze fijn. Ulle bromde wat, hij kende uilen, dat loopt niet goed af!

Meneer de Uil ging verder: In ruil hiervoor wil ik graag dat jullie vanavond de pluktuin water geven.

Hazel, Ulle en Bodile keken elkaar aan, water geven aan die mooie bloemen?

Dat vonden ze leuk om te doen!

Ze liepen de hele middag en avond met emmers en gieters, die vulde ze bij de sloot.

Ulle vond een grote zak met gaatjes erin. Hij vulde die met water en vloog over de pluktuin.

Het leek net of het regende!


De vriendjes waren moe en hongerig.

Ulle had ook honger en daarom vergat hij dat hij boos was op meneer de Uil.


Meneer de Uil had het eten al  klaar gezet.

Tijdens het eten dacht Bodile: Waar ken ik die uil van?

Hazel vroeg het hardop: Ken ik u niet meneer de Uil? Van Fabeltjesland?

Ja zei meneer de Uil, dat klopt.  Mijn tweelingbroer is de uil van Fabeltjesland. 

En hij vertelde alles over de belevenissen van zijn broer bij de krant.

Hazel dacht : waarom hebben wij geen krant?


De vriendjes gingen heerlijk slapen en de volgende morgen stond er een lekker ontbijt voor hun klaar.

Ze bedankte meneer de Uil en Ulle zei: U bent een hele goede uil!

De vriendjes gingen weer verder.

Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

  1. Wat een leuk avontuur hebben de poppenvriendjes al beleefd en ze zijn nog maar net op pad :)
    Dat gaat een super leuke zomer worden, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten