Een dagje mee met Céline

Hallo allemaal, hier ben ik weer, Miss Sweetheart. Vandaag ga ik jullie vertellen over mijn avontuur van gisteren. Het begon héél erg vroeg, om 04.45, want toen ging de wekker van Céline. Even wakker worden en aankleden en ontbijten. Toen bracht André ons naar de bushalte.


Wachten op de bus. Ik heb mijn OV-kaart al bij de poot.
Hoe laat komt die bus eigenlijk?
Even kijken hoor:
Oh bijna!

Céline had ook een foto gemaakt in de bus, maar deze was te donker. Tsja dat heb je met mobiele telefoons.
Bij de supermarkt aangekomen, waar Céline werkt, moest ik in haar locker liggen. Want ze was bang dat ik in de broodsnij machine zou vallen. En dan kreeg je sneetjes Sweetheart.
Of ik zou me met mijn apenpootjes branden aan de hete oven.
Céline kreeg al nachtmerries hiervan, hoe zou ze ooit Haakjuffie dat durven te vertellen!
Daarom vond ze het verstandig om mij in haar locker te laten slapen.
Nou van slapen is er niet veel van terecht gekomen. Ik vond die locker maar eng en klein. En die geluiden om me heen! 
Ik was maar al te blij, dat Céline me eruit haalde, ze had koffiepauze.
Heerlijk bij komen in de kantine. Zoals je kan zien, zit er geen koffie in! De koffie die in de kantine stond, stond al een paar uur....bah!
Gelukkig had Céline, wat Roosvicee bij haar. Dat was ook erg lekker.
Het kwartiertje pauze was al gauw voorbij. Weer in die stomme locker!
Eindelijk was ze daar weer! 
We gingen met de bus mee.
Niet naar huis, nee naar haar moeder.
Hier zit ik op de fruitschaal van Josely. 
Céline en haar moeder praten een vreemde taal. Wat is dat? Céline legt me uit, dat haar moeder uit Luxemburg komt. En dat ze Luxemburgs aan het praten waren. Soms wil Céline dat oefenen met haar moeder.

Het was mooi weer buiten, daarom gingen we naar boven, op het dakterras.
Céline had haar borduurwerk meegenomen, en Josely had nog wat verstelwerk.
Die vis was erg aardig.
Maar ik blijf een aapje, dus heb ik een paar apenstreken uitgehaald;
In de planten zitten

Stoel inpikken van Josely
Maar aan alles komt een eind. Dus ook aan deze middag op het dak terras.
Céline en ik gingen naar Angela. Zij volgt de avond opleiding voor kapper.
Miss Sweetheart's haarstudio
Het haar van Céline werd in dingen gezet. Het zag er niet uit!
 Ik deed even mijn ogen dicht, en toen ik ze weer open deed, zag ik dit:
Toch nog in orde gekomen!

Maar Céline, ik wil niet vervelend zijn, ik ben zooooo moe. Gaan we slapen?
Céline bracht me naar bed. En Ulle, een hert en Freshmir, kwamen bij me slapen.
Ik heb de hele woensdag liggen slapen, zooo moe was ik.
En nu kan ik bijna weer gaan slapen!

Slaap lekker allemaal!

Liefs Miss Sweetheart


Reacties

  1. Wat een drukke dag! Ik kan geloven dat je daarna lekker lang moest uitslapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk verhaal kan me voorstellen van zo vroeg op bekaf was miss sweetheart
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, wat heb jij een heerlijke dag gehad lieverd <3
    Wat leuk dat je met Céline mee mocht. Ze zorgt goed voor jou en daar ben ik heel erg blij om.
    Ik vond het fijn om je verhaaltje te lezen, ik kreeg er een warm gevoel van en een glimlach op mijn gezicht.
    Dikke kus voor jou en die lieve Céline <3 xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten