Hazel zegt: Nee!

Vanmiddag wilde ik beginnen met de Madonna of the Streets.
Ik had gisteren voor sluitingstijd van Wol en Zo, nog de stof gekocht.
Ik keek in mijn kleurtjes en Hazel keek mee.

Ze keek nauwkeurig of ik alle kleurtjes heb. Hazel zag het al gauw, ik miste er een paar.
Ze schreef op een memo-blaadje de DMC-nummers die ik nog mis.
Ik vroeg aan haar of ik met borduren kon beginnen.
Nee, zei Hazel.
Waarom niet vroeg ik aan haar.
Hazel vertelde me dat, de kleur 3842, gelijk gebruikt moet worden in het patroon. En ze was bang dat als ik deze kleur zou overslaan, dat dan alles mis gaat!
Ik vroeg nog aan Hazel of ik geen andere kleur mag gebruiken, eentje die er op lijkt. Hazel is onverbiddelijk, ze zegt Nee! Je moet alle kleuren hebben, anders wordt het niet mooi.
Ik was een beetje treurig, want ik wilde zo graag beginnen aan de Madonna.
Hazel liet me dit zien:


Je Square kussen hoeft alleen nog maar dit stukje, en dan is ie af. 
Als je vanmiddag en vanavond lekker doorwerkt, heb je misschien  morgen een mooie kussen.
Ik zuchtte eens diep en ik gaf Hazel gelijk. Ik ga nu lekker met de Square verder.
Donderdag misschien de eerste steekjes van de Madonna?



Reacties

  1. Dit is bijna af. Soms is het ook zo leuk om iets nieuws te starten. Dat het echt moeilijk is om te wachten. En tja wat doe je dan? Iets nieuws starten (omdat het hobby is = leuk, of wachten tot je iets af heb = praktisch).
    Tja, en ik kies heel vaak toch voor de eerste keuze. Zo fout, maar zo leuk.
    Je kussen wordt echt super mooi. Misschien is afwisselen wat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst maar je materiaal verzamelen en DAN pas beginnen, heel verstandig van Hazel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slimme Hazel en wat zul je morgen blij zijn met haar!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb je Hazel nog om je op het rechte pad te houden!
    Waar zou dat anders naartoe gaan?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten