Appels en Burendag

 Vorige week zaterdag gingen wij appels plukken bij de Olmenhorst.
Sinds eind 2016 hebben wij hier een appelboom geadopteerd.
Dit was de plukoogst:
7 mooie appels....heeft Hazel geplukt.
Vorig jaar liet ik zien dat de appeloogst heel erg groot was, nu viel het tegen.
De Olmenhorst had al ons laten weten dat de oogst tegenviel. Daarom konden wij een bon halen waarmee wij 4 kilo konden plukken bij de Zelfplukbomen.
Dat hebben we ook gedaan, we hadden 5 kilo geplukt en mochten het zo meenemen. Ook hebben we een aantal peren geplukt tegen betaling.
Al het fruit ligt in de koelkast en een paar appels en peren op de fruitmand.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, bloem, boom, plant, tafel en buiten

Hier sta ik voor mijn huis voor de rommel-voortuin-markt die elk jaar met Burendag georganiseerd wordt.
Het was frisjes buiten en er viel af en toe wat regen uit de hemel. Daardoor was de opkomst van bezoekers erg laag. Ik ging ook om 3 uur opruimen. Mijn winst was 2,50 euro... vorig jaar had ik 10 keer zo veel...
Ach ik moet ook niet appels met peren vergelijken. Het is nu misschien een mager jaar, hopelijk 2019 een vet jaar...of komen er nu nog 6 magere koeien uit de rivier? ( De dromen van de Farao)

Reacties

  1. Ja dat zou natuurlijk kunnen van die magere jaren. Maar laten we er maar van uitgaan van niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk burendag-idee jammer dat de regen veel leuke initiatieven heeft weggespoeld ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten