Het zachte krukje.

Ulle zit heerlijk op zijn zachte krukje, bij hem zit zijn nieuwe vriend Vos.
Mol is uit zijn huisje gekomen om de pompoen water te gegeven.
Hazel en Bodile zitten op het bankje te kletsen.


Bodile staat op en gaat weer zitten, ze wiebelt een beetje.
'Wat is er  aan de hand? vraagt Hazel
Ik zit niet lekker, ik wil niet op een houten bankje zitten, klaagt Bodile.  Ze gaat verder met klagen: Ulle die zit lekker op een zacht krukje, dat is niet eerlijk!
Hazel vindt het ook niet eerlijk dat Ulle al een hele lange tijd op het krukje zit.
Bodile gaat naar Ulle toe.
Hallo Ulle, zegt ze, mag ik een keer op het zachte krukje zitten?
Ulle bromt, hij vindt het ook lekker zacht en wat kan hij vanaf hier ver zien. En..en...
Maar als hij dan in de ogen van Bodile kijkt, smelt hij weg.
Natuurlijk mag jij ook op het krukje zitten, zegt Ulle.
Hij staat op en gaat naar het bankje waar Hazel op hem wacht.


Eh, Ulle? vraagt Hazel, heb jij iets te veel muizenbonbons gegeten? Je past niet meer naast mij op het bankje...
Ulle bromt, teveel muizenbonbons? Wat dacht Hazel wel..? 1 doosje per dag, dat is toch niet teveel..
Maar Ulle is een echte heer, hij zegt tegen Hazel, ik schuif wel op. En jij mag ook een keer op de zachte kruk zitten, we rouleren gewoon!
Dat vond Hazel een goed idee.
De drie vriendjes hebben nu een heerlijk plekje gevonden in het bos. En volgende week wisselen ze weer!

Reacties