Terugblik op Boektober

Op 1 Oktober ben ik begonnen met Boektober, poging 2.

Ik heb totaal: 3 boeken gelezen, niet heel veel maar beter dan niets.


Het eerste boek dat ik heb gelezen is:
Afbeeldingsresultaat voor onaantastbaar

Ik heb de film nog niet gezien, maar ik hoorde dat die erg mooi is.
Het boek vond ik niet geweldig, ik had er meer van verwacht, waarschijnlijk door de film. Het is geschreven door Phillipe met zijn gedachtes over alles, niet zo zeer over de gebeurtenissen. Ik vond het wel zielig dat zijn vrouw overleed toen hij al verlamd was. Hij kon haar niet meer in de armen nemen..
Ik zou wel eens de film willen zien en dan de vergelijking willen maken.
Als deze film op tv komt, zou iemand mij erop willen attenderen?

Het tweede boek dat ik heb gelezen is:


Verzetshelden en moffen vrienden van Ad van Liempt.
Ik vind het interessant om te lezen over de Tweede Wereldoorlog.
Dit boek gaat over 6 personen uit Nederland, 3 vrouwen en 3 mannen. In het verzet of 
als moffenvriend.
Ik vond het verhaal van Loes van Overeem erg integrerend . Zij had contacten bij hoge Duitse officieren en was werkzaam bij het Rode Kruis. Zij hielp de gevangen in de kampen Amersfoort en Vught door betere levensomstandigheden af te dwingen bij de Duitsers. Ze sloot zich zelf ook op in kamp Amersfoort. Zij bleef ook daar totdat de laatste gevangenen in april/ mei  1945 was vertrokken naar huis.

Het derde boek wat ik gelezen heb, is :
Afbeeldingsresultaat voor uit liefde meneer tuschinski
Uit liefde, meneer Tuschinski van Tanya Commandeur
Dit boek vond ik bij Happy Earl Grey
Het boek gaat over de families Tuschinski, Gerschtanowitz en Erhlich in Rotterdam.
Ik vond het een heel mooi boek over die families, en het einde is zo jammer...bijna allemaal vinden ze dood in een concentratiekamp.


Hoe kijk ik terug op Boektober? Ik vond het goed hoe ik het dit jaar het heb aangepakt, niets moet alles mag. Ik ga zeker proberen om elke maand minimaal 1 boek te lezen. Mooie suggesties vind ik onder andere bij Happy Earl Grey  en bij Bettie.




Reacties

  1. Wat leuk dat je mijn boekentip hebt opgepikt en dat je er ook van onder de indruk was. Blijft mooi om over waargebeurde feiten te lezen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten