Crea 5220: Hexagon

Toen ik het woord las van deze nieuwe Crea,
 dacht ik: wat is dat?
Een Hexagon, heeft dat met een heks te maken?

Nee, een hexagon ziet er zo uit:
Afbeeldingsresultaat voor hexagon

Dames ( en misschien ook wel heren..) die quilten, gebruiken dit
wel vaak.

Mij deed het denken aan dit:
Afbeeldingsresultaat voor kolonisten van catan

Het spel Kolonisten van Catan.
Dat heb ik vaak gespeeld met mijn vader, moeder en zusje, niet waar Maryse..?



En lijken mijn stippen van mijn borduurwerk,
ook niet op een hexagon?


Of speel ik dan een beetje vals?



Volgende week is het woord:
Rood.

Ik wil hier wel een lijstje zetten met links naar
de blogs die meedoen, maar ik weet
niet wie er mee doet dit jaar.
Dus volgende week komt hier een lijstje met namen van de blogs.

Reacties

  1. Haha, we zeggen met quilten vaak wel dat we met 'hexjes' bezig zijn, dus zo gek is de gedachte niet.
    Leuk om te lezen en te zien welke associaties het woord bij je op riep!
    Je borduurstippen zijn echt hexagons hoor, want als het cirkels waren dan zouden er geen zijvlakken zijn.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wie heeft het potje gewonnen? Altijd leuk catan
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk spel lijkt me dat, ik zal er straks eens naar Googelen.
    De cirkels in je borduurwerk zijn prachtige hexagons hoor! (Je kan ze in week 15 nóg eens gebruiken, dan is de opdracht Cirkels. ☺️)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk bedacht. Nee zeker niet vals gespeeld hoor, je borduur-hexagonnetjes passen er zeker bij en de link naar Kolonisten is ook goed bedacht. Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je hexagonnetjes prachtig. Tja als niet quiltsters moet je toch wat. :)
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Céline, zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Josephine,
    en ik kom op je blog via Elizabeth en Marjan vanwege de mooie
    uitdaging Crea 5220. Zelf doe ik daar dit jaar ook aan mee, dus
    heb me meteen aangemeld als volger om ook hier op jou blog
    niets te hoeven missen.

    Leuk deze uitwerking van jou, je borduurwerkje is trouwens
    zeker heel duidelijk samengesteld uit allemaal hexagons.
    Lieve kleuren allemaal zo bij elkaar. Wat ga je er van maken,
    een kussenhoesje of zoiets? Dat spel ken ik helemaal niet,
    grappig dat het bestaat uit allemaal hexagons.
    Op naar de volgende opdracht......

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke associaties! En de "stippen" vind ik ook perfecte hexagons!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor, je speelt niet vals, ik zie er ook hexagons in :)
    Leuk dat je er ook weer bij bent, gezellig
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je aan al die verschillende dingen dacht. Ja echt allemaal hexjes !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten