Dag 30 : Poppendinsdag: Ulle doet geheimzinnig





Hazel en Bodile genieten  in de tuin van een kopje thee en koffie.

Waar is Ulle? vraagt Bodile aan Hazel. 

Hazel kijkt om zich heen, hier is hij niet. Misschien ligt hij nog in bed. Uilen vliegen 's nachts.

Bodile gaat kijken, maar de slaapkamer van Ulle is leeg.  Ze gaat weer terug naar Hazel.

De dames snappen er niets van. Waar zou Ulle zijn?


Plotseling zien ze Ulle in het gras. Hij zit bovenop iets.



Voordat de dames iets konden zien, glipte Ulle het huisje binnen. Even later komt hij naar buiten met een glas limonade. 



Lekker weer vandaag! zegt Ulle lachend en hij neemt een slok limonade.

Bodile en Hazel kijken hem aan, en Hazel vraagt wat hij bijzich had.

Oh, niets zegt Ulle. Jawel, roepen de dames, je zat ergens bovenop!

Ulle schud met zijn hoofd, ik had echt niets! En als ik iets had, wat dan? Ik mag toch wel geheimen hebben?

Hazel en Bodile dachten na, ja tuurlijk mag Ulle dingen voor zichzelf houden.

Ulle kijkt blij, dat is fijn. En hij neemt een slok limonade. Zullen we het over iets anders hebben? vraagt hij.

Bodile vindt het prima, maar Hazel is stil, zij denkt: wat zou Ulle  hebben mee genomen?





Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

Een reactie posten