Dag 111: Mijn dag op de Krea-Doe!

Gisteren ging ik naar de KreaDoe in Utrecht.
Eerst Naomi naar school brengen en toen met de bus naar het station.
Daar de trein naar Utrecht genomen.

Ik was dik 22 jaar geleden in de Jaarbeurs geweest,
toen had je nog de Megafestatie voor jongeren...
Gelukkig was het goed aangegeven en liep ik er zo heen.

Bij binnenkomst moest je je QR code laten zien en je
identiteitskaart.
En dan kon je naar de KreaDoe.

Ik gaf mijn jas af bij de garderobe en ging de roze loper op.

Na een kopje koffie ging ik lopen, ik had geen plan.

Zo kwam ik bij de stand van de 
Daar kon je tegen betaling een workshop volgen om een houten 
woonplankje te beschilderen.
Dat leek mij wel wat.


Dit krijgt in mijn nieuwe Atelier een mooi plekje.



Ik zag ook een bekende Nederlander op de beurs.
Karin Bloemen trad er op en signeerde haar nieuwe haakboek.
Zelf ben ik geen haakster, dus vond ik het niet nodig om in de wachtrij te staan om 
een handtekening te vragen.


Wél heb ik op afstand een foto gemaakt.
De mensen om haar heen, heb ik onherkenbaar gemaakt,
vind ik wel zo netjes.
Hazel fluisterde of ik niet wilde vragen of zij de Lieveheersbeestje is
van de The Masked Singer, maar dat heb ik maar niet gedaan.





Dit zijn mijn aankopen van de KreaDoe.
Stickervellen voor Kerst-post of gewone post,
armbandjes voor Naomi en ik,
naalden, sleutelhanger, 2 tornmesjes
en een Sinterklaas lichtje.


Ook heb ik deze letterbak , uiltje, oorbellen en eekhoorn gekocht.
Maar dat is nog niet alles...


3 Lapjes kerst-vilt, misschien voor de advents-uitdaging?


Bij Happy Postcrossing kocht ik deze leuke kaarten van
het molletje en der Maus.
Ja, ik heb 2 dezelfde gekocht, eentje is er voor mijn moeder.
Deze kaarten vind ik zelf veel te mooi om te versturen,
ga hier ook een mooi plekje zoeken.

Ik vond het leuk op de KreaDoe,
maar er waren weinig stands met borduur spullen.
Ik had gedacht dat er wel eentje stond met garen en borduurpakketen.
Helaas niets. Ik had wel garen nodig voor mijn Sinterklaas en Kerst werkjes.
Dus toen ik 's middags klaar was met de KreaDoe, ging ik op Google kijken of er 
in Utrecht een borduurwinkel was.

En ja, ik vond er een op loop afstand.
Daar heb ik mijn rode garen gekocht:


En een mooie metallic groen en een mooi borduurschaartje!

Zou ik een volgende keer weer naar de KreaDoe gaan?
Nee, omdat er weinig borduurspullen te koop zijn.
Misschien als Naomi wat ouder is, dat ik met haar wel ga om leuke dingen samen te maken...


Reacties

  1. Jammer Celine dat er zo weinig stands waren met spulletjes op
    borduur gebied. Maar als ik je verhaal zo lees heb je toch een fijne
    dag gehad, en je bent ook goed geslaagd met allemaal mooie
    aankopen. Leuk ook dat beschilderde plankje voor in je atelier.
    De Kerstvilt lapjes zien er ook leuk uit, ben benieuwd wat je daar
    van gaat maken. En mooi dat je ook geslaagd bent voor borduurgaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de handwerkbeurs zwolle waren een aantal jaren geleden wel aardig wat borduur kramen ik heb staan kijken en dacht toen nog je ziu er ter plekke zin in krijgen. Maar ik ben niet van het borduren de krea doe daar ben ik nog nooit geweest. Gek hè . Mooie aankopen en dat kerstvilt ken ik ook niet leuk. Volgend jaar eerst de kraampjes checken weet niet of dat kan bij kreadoe in zwolle wel. Dan kun je zien wiecer staan. Maar al met al voor jou een super geslaagde dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om je verslag te lezen, veel plezier met je buit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk naar de KreaDoe! Ik ben er een paar keer geweest, ook een keer met mijn oudste zoon die toen een jaar of 10 was. Hij knutselde graag en we hebben daar een paar workshops gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een heerlijke voorraad nieuwe spullen meegenomen. Maar wel jammer dat er zo weinig aandacht voor borduren was. Gelukkig vond je een winkel in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten