Dag 112: Halloween

Vandaag 31 oktober is het Halloween.

Bij mij in de wijk komen de kinderen verkleed langs om snoepjes te halen.

Meestal doen ze dat op zaterdag-avond, dus gisteren.


Vorig jaar ging mijn man samen met Naomi langs de deuren.

Dat kon zolang de volwassenen op afstand bleven.

Ik bleef thuis en zat in de deuropening met jas aan, daaroverheen mijn regenponcho. 

Ik had een mondkapje op en een stoel buiten gezet met snoep.

Met een bezemstok met lichtjes gaf ik aan waar het snoep stond:

Snoep,hier...zei ik. 

Iemand vroeg: bent u echt?


Dit jaar wilde Naomi niet langs de deuren,

ze wilde snoep uitdelen. 

Voorbereidingen wordt getroffen. 


Eerst nog wat eten.
Naomi ging in een stoeltje met deken en jas aan in de deuropening zitten.
In de bak met snoep had ik een Led lampje gezet.


Was het druk?
Nee, wel wat aanloop, vorig jaar meer.
Ik denk dat het komt doordat er in mijn doodlopende straat te weinig meedoen.
Wij wonen helemaal aan het eind. 

Wordt bij jullie gegriezeld of Sint Maarten?

Reacties

  1. Bij ons geen Halloween maar wel Sint Maarten. Het ene jaar is het 'druk' aan de deur, het andere jaar komt er bijna niets. Iedere keer is het weer lastig inschatten hoeveel tractaties gekocht moeten worden. Meestal koop ik iets wat ikzelf niet lekker vind (is toch beter voor me 😊), wat overblijft geef ik weg aan de kinderclub in het gebouw waar mijn wekelijkse creaclub plaatsvindt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten