Dag 134: Sinterklaas merklap deel 8

Het is weer koud buiten en binnen, dus de kachel mag aan.
Let wel goed op dat de schoorsteen goed nagekeken is door een schoorsteen veger.
Want anders krijg je een schoorsteenbrand.
Dit gebeurde donderdagavond bij een huis in onze straat.
De politie kwam aan de deur en we moesten ons gereedmaken voor een eventuele evacuatie.
Naomi lag boven te slapen.
Gelukkig had de brandweer alles onder controle en hoefden we niet weg.
Naomi heeft er niets van gemerkt.

 Het patroontje van de kachel had ik hier gevonden.


Bij de open haard mag je natuurlijk Sinterklaas liedjes zingen.
Wat is jouw favoriete Sinterklaas liedje?
Ik zing graag Zachtjes gaan de paardenvoetjes.

En wat doe je nog meer bij de open haard?



Je schoen zetten natuurlijk.
Kijk, Naomi heeft hem al gezet.
Ik weet nog niet of mijn man en ik hem ook zetten.
Er is namelijk te kort aan kado'tjes als ik het Sinterklaas-journaal moet geloven.

Reacties

Een reactie posten