De Bosreis: De Trots-parade


Tijdens hun Bosreis kwamen Hazel, Ulle en Bodile iets vreemd tegen.

Hazel en Bodile keken naar de dieren die in het bos stonden.

Ulle vloog naar beneden, wat was hier aan de hand?


Hazel zag Witje staan, ze ging erheen.



Hallo Witje, zei ze, wat is hier aan de hand?

Witje vertelde aan Hazel dat het de Trots-parade was.

Bodile en Ulle kwamen er ook bij.

Ulle woonde al langer in het bos dan de dames, maar ook hij wist niet wat de 

Trots-parade was.

Witje vertelde dat men vandaag viert dat er knuffels zijn in soorten en maten.

Ulle keek een beetje verbaasd, maar dat is toch altijd zo? vroeg hij.

Witje schudde het hoofd, neem als mij als voorbeeld.

Ik ben geen jongen of meisje. Ik ben genderneutraal, maar toch geliefd.

En soms vinden mensen dat moeilijk.

Bodile begint het te begrijpen, ze zegt: het is net zoals dat ik samen woon met een haas en een uil zonder dat we verliefd op elkaar zijn.

Witje knikt, zo is het maar net!

Ulle en Hazel begrijpen het ook nu. 

Ze zien in het gezelschap van Witje ook 2 knuffels elkaar een zoen geven.

Ulle vindt het prima, als ze maar niet bloot zijn, want dat vindt hij ongemakkelijk.


Hazel, Bodile en Ulle besluiten om samen met de knuffels de Trots-Parade te vieren!



Een van de knuffels kwam naar de vrienden toe.

En die vroeg: blijven jullie bij mij slapen? 


Wordt vervolgd

Reacties