Welkom Regenboog!


Hazel, Ulle en Bodile zitten op de tafel.
Er is een nieuw persoon in het huis gekomen. Hij heet Regenboog.
Hazel vraagt: zal ik een lekker kopje thee zetten?
Graag zegt Regenboog, ik lust wel een kopje thee.
Ulle vraagt of er ook taart is, want thee vind hij niet lekker.
Bodile lacht, ja zeker Ulle, ik heb vandaag taart gebakken
Bodile heeft meer zin in banaan en een frietje, ( deze heeft Naomi erin gestopt ).
Gezellig hier zegt Regenboog.
Ulle lacht, het is hier heel gezellig, kom jij bij ons in het bos wonen?
Hazel en Bodile kijken elkaar aan, ze hopen van niet. Ze vinden Regenboog wel aardig,maar het is nu al krap in het bos. En deze week mag Hazel op het zachte krukje zitten.. straks wil Regenboog ook.

Regenboog schud zijn hoofd. Nee, ik zou graag willen wonen bij jullie in het bos, maar er is een lief klein meisje die mij een plekje in haar bed heeft beloofd. Ze heeft mij gewonnen bij het eendjes vangen op de kermis.

Eet jij vanavond mee? vraag Bodile. Ik heb een heerlijke stamppot gemaakt.
Bodile zet het op tafel: hutspot van peen, ui en aardappelen.
Regenboog eet graag er een worstje bij, Ulle heeft liever een kippenpoot.
Hazel en Bodile eten de hutspot vegetarisch.

Na het eten nemen de vriendjes afscheid van Regenboog. Tot gauw roepen Hazel, Ulle en Bodile en ze gaan weer naar het bos. Ulle gaat naast Bodile op het bankje zitten en Hazel klimt op het zachte krukje.
De lampjes in het huisje van Mol gaan aan.  Ulle ruikt een hutspot lucht...


Mocht je willen weten waarom Hazel, Ulle , Bodile, Regenboog en Mol hutspot aten?
Lees het hier

Reacties