Dag 16: Poppendinsdag: Ulle's avontuur in het bos


 Ulle loopt vandaag een ommetje in het bos. Het is er een mooie dag voor.

Opeens ziet hij in de verte iets roods, hij spreid zijn vleugels en vliegt er naar toe.



Het is Roodkapje! Ulle vindt haar nu al lief.

Hallo Roodkapje, zegt hij stoer, waar gaat je naar toe?

Ik ga naar oma koekjes brengen zegt Roodkapje, ga je mee?

Dat wil Ulle wel en samen lopen ze richting het huis van oma.



Maar wat was dat? Ulle hoorde wat geritsel, hij keek om zich heen, maar zag niets. Roodkapje had het ook gehoord en zei fluisterend: dat is de wolf! Hij is heel erg snel!

Ulle keek nog eens goed, ja warempel er zat een wolf achter die tak!              

Spring op mijn rug Roodkapje, dan vliegen we hier gauw vandaan, zei Ulle.

Ulle vloog met Roodkapje op zijn rug door het bos. Zijn maag begon te rommelen! Hij had honger.

Gelukkig zag hij daar een snoephuisje. 


Ulle landde naast het huisje. 

Ulle? vroeg Roodkapje, wat ga je doen?

Ik ga snoep eten van dit huisje, zei Ulle en hij nam een blauw snoepje in zijn mond.

Nee, nee doe dat niet! riep Roodkapje, straks komt de heks!



Maar het was al te laat, de heks kwam uit de schoorsteen en riep:

Knibbel, knabbel, knuisje,  wie snoept er van mijn huisje?


Ulle schrok en hij nam Roodkapje gauw weer op zijn rug om verder te vliegen. 

Ze kwamen bij het huisje van oma aan.

Oma was blij om Roodkapje te zien. Oma zette thee voor Roodkapje en Ulle.

Roodkapje deelde de koekjes uit, maar Ulle wilde geen koekje.

Hij was een beetje misselijk van de snoepjes....





Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

  1. Ohhh Celine, ik heb genoten van je verhaaltje, wat kan jij dat toch
    leuk vertellen. En ik zie het ook helemaal voor me hoe je alle
    spulletjes mee neemt naar het bos of park om al deze mooie foto's te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten