Dag 342 : Poppendinsdag: Bodile bekijkt advertenties

Sinds het bezoek aan Junior in de bloementuin, dacht Bodile aan een vakantie.

Zoiets als de Vriendenreis, maar zonder auto en tent.

Ze sprak erover naar Hazel, die adviseerde haar om in de supermarkt te kijken.

Daar staat een advertentiebord waarop bosdieren en sprookjesbewoners iets aanbieden of verkopen.

Misschien zat daarbij iets voor Bodile's plan.

Bodile liep naar de supermarkt, ze weet nu de weg, verdwalen doet ze niet meer.

In de supermarkt vindt ze een heleboel advertenties.


Er worden stoelen, tafels, fietsen, en een hondenhok verkocht.
Bodile kijkt goed naar de kaartjes.



Opeens ziet ze er 1, en dan nog een, er volgen er meer.

Ze neemt alle kaartjes mee naar huis. Daar gaat ze rustig in een stoel lezen:


Bodile moet lachen om deze:

 Bos-bed aangeboden: 

Als u moet gapen,
kom dan bij mij slapen.
Ik heb nog een spijkerbedje,
dan wordt slapen een pretje!
Alle tulpen op een stokje,
kom slapen, waag 't gokje.

Vraagprijs: de gieter is voor mij te zwaar, maar als jij mij helpt is het gauw klaar!

De Fakir.


Bodile las dat Roodkapje, Assepoester en Mw Holle ook een 
bos-bed aanbieden.
Maar wat is een bos-bed? vroeg ze hardop.
Ulle kwam bij haar staan.
Hij vertelde dat hij wist wat een bos-bed was.

Junior blijft deze zomer thuis. Maar hij wil wat beleven. Toen stelde zijn ouders hun huis open voor reizigers.
Die kunnen dan bij hun een bed krijgen en een ontbijt.
En het is steeds een verrassing wie voor de deur staat.
De vader van Junior vertelde dat dit een bos-bed heet en soms ook een 
boterham-bed.

Bodile vond dit idee prachtig! Ze had nu een idee voor een vakantie.
Maar bij deze bos-bed  wil ze niet slapen:


Bos bed aangeboden:

Een bedje en een ontbijtje bij mij is alleen voor Rode Kapjes of vachtjes van wol!

Meneer de B.O.Z.E. Wolf.




Zou jij hier slapen?



Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog
poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!

Reacties

Een reactie posten