Dag 70: Appels, Appels en nogmaals appels!


Vandaag waren we bij de 

Hier hebben wij al een aantal jaren een 
Adoptie-boom,
Elstar appels.

 

Dit jaar was het voor onze boom
een goed jaar.
Er hingen heel veel appels aan de boom.
We hebben ze nog niet allemaal geplukt.

 
Nadat de appels in de auto waren gelegd,
gingen we een rondje
op het landgoed.

In het midden stond een kraampje met sjoelbakken,
deze moesten worden uitgeprobeerd.


Mijn man kocht er ook nog honing-rum
en ik kocht 2 schattige jurkjes voor Naomi.
Een ervan hebben we mee genomen en de andere
wordt nog gemaakt voor ons.
Als die ook is, dan laat ik de jurkjes met Naomi zien!





Na al dat slenteren en plukken kregen we dorst en honger.
Even koffie en broodje eten in de Fruitloods.


Ik kocht ook nog een zakje Olmenhorst-thee voor thuis.
Zakjes om het erin te doen, had ik nog liggen.


De thee smaakte heerlijk bij het uitzoeken van de appels.
We hebben wat appels weggedaan aan de buren
en een aantal gaan later in de pan voor appelmoes!

En dit is nog niet alles .
Eind deze week gaat mijn man er nog een keer heen,
met een trapje om de bovenste appels te plukken.

Dat wordt heel veel appels verwerken en eten!

Reacties

Een reactie posten