Dag:58 Poppendinsdag: Vogelhow?

Tijdens het weekendje weg in Friesland

hoort Ulle iemand praten over een vogelshow.

Hij vraagt aan Bodile of zij mee wil.

Bodile wil niet mee, zij houdt niet zo van een vogelshow.

En Hazel zit nog in de gevangenis 😉


Ulle gaat dan maar met Naomi naar de vogelshow.


Maar wat is dit nu?
Het is geen vogelshow, maar een 
goochelshow!


Ulle kijkt zijn ogen uit.
Wat doet die goochelaar het goed!
En wat kunnen de kinderen uit het publiek zo goed goochelen.

Als het publiek weg is,
gaat Ulle zitten.
Hij wil later ook goochelaar worden.

Hoe zou hij dan gaan heten?
Ulle, de Magische Uil?
Ulle, de tovenaarsuil?
Of gewoon 
Goochelaar Ulle?

Ulle vliegt naar het podium.
Daar gaat hij zitten en kijkt het lege publiek in.

Hocus Pilatus Pas,
Ik wou dat ik een Goochelaar was!
riep Ulle.


Plotseling lagen er allemaal 
goochelaars attributen voor hem.

Hij had een taart getoverd, een konijn, kaarten én 
zat zelf op een hoge hoed.

Oh ik ben echt goed, dacht Ulle.
Laat ik nog maar eens een toverspreuk doen:

Abracadabra, hocus didocus pas,
Ik wou dat ik een tovenaar was!


Bij de spullen die Ulle al had getoverd,
lagen plotseling 2 toverstokken.

Ulle probeert nog een toverspreuk uit:

Hocus Pocus mijn!
Ik wil nog een konijn.


Nou, zegt Ulle, ik kan echt toveren! 
Er zit gewoon een konijn op mijn blauwe toverstaf!


Ulle kijkt om zich heen en zit een meneer 
in een blauwe pak achter hem staan.
Hij denkt: die meneer zou best eens 
mijn googel assistent kunnen worden...

Wat denken jullie?




In het echt is de meneer in de blauwe pak,

en trad op zaterdag 21 augustus op

Ik maakte de foto's van Ulle en goochelaar Marc
zette spontaan de attributen erbij.
Ik vertelde hem dat ik een blog over Ulle schreef.
En dat mijn blog:
Made by Celine heet...

Later op de avond,
bedacht ik me, dat ik eigenlijk  visitekaartjes '
zou hebben....





Hazel, Ulle en Bodile gaan gauw kijken of er nog

poppen nieuws is bij:


Heb jij ook poppennieuws dat wij moeten lezen,
laat mij het weten en dan zet ik je erbij!



Reacties

Een reactie posten