Dag 144: Niet zomaar een rondleiding


Hé zie ik het goed?
Is dat de Pakjesboot van Sinterklaas?
De enige echte Pakjesboot 12?


Naomi en ik gingen gisteren op onderzoek uit.
We kwamen een Piet tegen, die ons pepernoten gaf,
maar ook graag op de foto wilde.



Nadat we ons hadden aangemeld voor de rondleiding
( ik had hiervoor gereserveerd)
werden we opgehaald door een meisjes Piet.


Deze Piet vertelde ons dat de Muziek Piet de muzieknoten kwijt was geraakt.
Aan de kinderen de taak om deze weer terug te vinden op het schip.


Deze vrolijk KombuisPieten waren de kluts kwijt, maar ze hadden gelukkig hem gauw weer gevonden.
Maar een muziek noot hadden ze niet, wel warme pepernoten.
De kinderen vonden samen met de KombuisPieten toch nog een muzieknoot.

Bij de inpak-Pieten keek ik mijn ogen uit, zoveel speelgoed!
Zouden we hier ook een muziek noot vinden?
Ja zeker, de kinderen had het gevonden.


Ssst, Sinterklaas is in slaap gevallen.
Maar de kinderen maakten hem wel wakker!
Ook hier vonden ze een muziek noot.

Bij de muziekPiet aangekomen, zetten we alle noten op een rij.
Nu klinkt het Sinterklaas liedje weer als normaal!

Door een  magisch liedje, werd een kluis geopend.
In die kluis lag een chocolade letter voor de kinderen.


Nog een blik in de slaapkamer van Sinterklaas,
en toen was de rondleiding klaar.

Dag Pakjesboot:




Reacties

  1. Wat een mooie plek! Geweldig dat Naomi op de pakjesboot mocht rondkijken. Dit is een prachtige herinnering voor later!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten