Bodile op stap

Vandaag een verhaaltje met Bodile in de hoofdrol.

Bodile is  bij ons komen wonen omdat ik haar heb "gewonnen" bij de veiling van Haakjuffie. 
Af en toe komt er op mijn blog een verhaaltje over Bodile, dit omdat ik het leuk vind en om dankbaarheid aan Haakjuffie te tonen. ( Ik heb van haar ook Hazel gekregen ).

Op een mooie herfst zaterdagmiddag gingen Bodile, Naomi en ik een beetje wandelen in de omgeving.


Dit is het park aan de overkant bij ons. Lijkt net of je niet in de Randstad woont.
Bodile ging met ons mee:
Ze zit veilig aan de andere kant van de kinderwagen. Naomi trekt nog aan haar haren, en dat doet pijn.


 
Onderweg kwamen we een vijvertje tegen, hier zwommen eenden en futen.
Dit is in het park aan de overkant van ons, in de nieuwe wijk.
Het is op zich een heel mooi park, maar ze hebben er fietspaden en wandelpaden en een Buspad er in gemaakt! Dat vind ik nou net niet zo handig!


Bodile zag deze bloemen, ze wilde ze  plukken.
Maar dat mocht niet van mij, laat ze lekker staan voor de anderen.
Dan kunnen die ook mee genieten van Moeder Natuur.



Thuis aangekomen had André een lekker wijntje klaar gezet.
Bodile wilde geen wijn met ons drinken, ze wilde naar het bos toe.

Het bos van Hazel en Ulle wel te verstaan!



 In het bos voelde Bodile gelijk op haar gemak. De dieren in het bos vinden haar ook lief. Het hertje kwam op Bodile's schoot zitten.
  
 Bodile vertelde haar  avonturen aan Hazel en Ulle. Hoe ze hier terecht kwam. Hazel wilde alles weten over Haakjuffie. Ze denkt nog vaak aan haar en vraagt zich af hoe het met haar gaat.
Misschien weet een van de lezers van Céline's blog het wel, zei ze.
Dan kunnen ze het laten weten aan Céline en die verteld het weer aan ons.  
Hazel vond het een goed plan. Ze hoopt dat Céline bericht krijgt.
Ulle en Hazel vroegen aan Bodile of ze een tijdje in het bos bij hun wilde wonen.
Bodile wil dat wel, ze vind het erg gezellig in het bos!






Hazel had nog een vraag aan mij:
Mag ik een keertje mee om kastanjes en beukennootjes te zoeken?

Ik heb Hazel beloofd om dat te gaan doen!

Reacties

Een reactie posten