Postcrossing

Twee jaar geleden begon ik er mee, Postcrossing.
Heel eenvoudig, je meld je aan en stuurt een kaartje naar iemand in de wereld.
Als degene jouw kaartje ontvangen heeft, dan ben jij aan de beurt om een kaartje te ontvangen!

Ik weet niet meer door wie ik er op kwam om mee te doen. Ik geloof dat ik het op iemands blog had gezien.
Maar waarom? Omdat ik het wel leuk vond om iemand te verrassen om een kaartje te sturen. En om een kaartje op de deurmat te vinden. Zeker omdat er meestal rekeningen op de deurmat vallen..
Kaartjes alleen maar met de kerst of verjaardag....

Wat kost een kaartje versturen? 
Ik koop meestal mijn kaarten bij de Xenos. Daar hebben ze een wisselende collectie. Gewone ansichtkaarten zonder envelop. En je bent postzegels naar het buitenland kwijt.
Maar jij ontvangt ook een kaartje, dus degene is dat ook kwijt...

Tot nu toe heb ik 110 kaarten verzonden. De meeste kaarten gingen naar Rusland, daarna naar Duitsland.
De kaarten naar Duitsland komen snel aan, maar die naar Rusland, kan je wel lang op wachten...

Ik heb er ook 110 kaarten ontvangen. 17 Duitse kaarten heb ik op mijn deurmat gezien.
De meest bijzondere waren uit: Zuid-Korea, Japan, Zuid-Afrika en India.
Ik zou graag een kaart willen hebben uit Luxemburg.. en dan niet van familie ( mijn moeder komt uit Luxemburg )

De laatste tijd heb ik geen kaart verstuurd. Waarom? 
Geen zin in gehad, geen tijd... Soms had ik het idee dat ik alleen kaarten naar Rusland stuurde...
Maar ik wil het wel weer oppakken, het is toch leuk om een kaart te versturen en ontvangen.

Doe jij ook aan Postcrossing? En hoe is jouw ervaring?

Vind je het leuk om een kaartje van mij te ontvangen? Niet een kerstkaart, maar na de kerst, ergens in 2016. Op een onverwachte moment...? Stuur mij dan een email, dan stuur ik je een kaartje. celine hocks @ hotmail.  com ( maar dan aan elkaar geschreven)
Ik zou het leuk vinden als jij me dan ook een kaartje stuurt ergens in 2016.. 
Geen verplichtingen, alleen dat je in 2016 een kaartje stuurt. Gewoon als je er zin in hebt!

Reacties

  1. Je hebt mijn adres ik die van jou, LEUK!
    En 110 kaarten wooooooow
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een groepje dierenvrienden doen wij iets soortgelijks. We sturen een kaartje en als je er eentje ontvangen hebt mag je een kaartje naar iemand op de lijst sturen. We hebben 27 leden en ongeveer 160 kaartjes verzonden.

    Ik zal je mijn adres mailen, ik vind het ook erg leuk om kaartjes te ontvangen of versturen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is dat hè, dat postcrossing. Ik heb prachtige kaarten ontvangen. Ik vond het altijd zo leuk om de statistieken te bekijken, ik had een doel om van elk land van de wereld een kaart te ontvangen.
    Maar goed, ik ben er jaren geleden mee gestopt. Ik vond het te duur worden, al die kleine beetjes kosten uiteindelijk een boel en er ging ook meer tijd in zitten dan me lief was. Maar....leuk was het wel.
    Ik vind 110 kaarten al heel erg veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er zoveel dat ik het niet eens durf te zeggen. Maar bij mij was het een echte verslaving. Ik doe het nog steeds maar hoogstens eentje per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is en blijft een leuk idee, dat was het zelfde met siggys sturen , en dan zeg je wel "Wat kost een kaartje!!!! zolang het er bij 1 per maand blijft, maar hier vanuit Zweden, kost de post, naar het buitenland €1,50, dus het is niet het kaartje, het is de post rijk maken, Het kaartje kost niets!!!!

    Ik heb in de jaren 750 siggys ontvangen, nu tel maar wat dat kost!

    Het is jammer dat meneer post onze hobby duur maakt, want ja 10 kaarten, is een paar dagen boodschappen.....

    Maar spontaan iemand een kaartje sturen, dat blijf ik doen, als iemand dat nodig heeft, en dan is de kerst daar een goed tijd voor

    Liefs vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je krijgt in 2016 een leuk kaartje van mij adres is bekend veel kaartjes heb jij zus geef je dan papa de postzegels zeker doe iets leuks met die kaartjes? Xxxjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk, ik stuur je een mailtje!
    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten