Poppendinsdag: Appels plukken met Ulle

De adoptie appel boom moest worden geplukt tussen 7 en 25 september.
Ik, Ulle mocht mee op woensdag 11 september. Maar dat was helemaal niet zo leuk als ik mij het had voorgesteld!
Het regende, niet heel hard, maar toch werd ik nat.
Daarom wilde ik ook niet op de foto, doe dat maar een andere keer.
Wel zag ik dat er veel appels in de boom hingen.
Naomi vroeg of ik nog een keertje mee wilde plukken, zoveel appels waren het.
Ja, graag zei ik, maar dan wel met droog weer.

Goed, de eerste keer dus hadden ze een emmer vol met appels.




Deze was bestemd voor de klas van Naomi en haar juf. Die kreeg nog appeltaartmix en rozijnen.
Elke kindje uit de klas kreeg een appel, het restant ging naar de juf die er taart en appelflappen van bakte!
De groentelade van Céline was ook weer goed gevuld en er was ook een beetje appelmoes gemaakt waarvan Naomi smulde.
Uiteraard moest Celine ook een appeltaart maken: die was niet zo gelukt, lees maar hier.


De tweede keer appels plukken was op zondag 22 september, toen was het heel erg mooi weer!


Hier zit ik dus heerlijk in een droge appelboom van Naomi.
Ze hadden weer een aardige oogst.
We zijn ook naar de peren zelfpluk geweest.
Nog heerlijke peren geplukt en toen gauw naar huis.
Want wat was het druk! Het leek of iedereen uit de regio appel en peren
kwamen plukken.

Van deze oogst gaat een deel naar opa Piet en zijn mede-bewoners van
het verzorgingstehuis waar hij woont.
En een andere deel wordt moes, als de vriezer een beetje leeg is...

Ik vond het erg leuk om mee te gaan, de tweede keer dan hé.
Volgend jaar gaan we ruzie maken wie er mee mag....

grapje!

Reacties

Een reactie posten