Read by Céline

Akkelien van de Breimeisjes plaatste op haar blog 5 favoriete boeken.
 Alleen met de omslag en geen toelichting of kritiek.

Ik vind dit zo'n leuk idee, want ik lees ook graag, maar om een hele boekrecensie te gaan maken heb ik niet zo veel zin en tijd. Dat heb ik vroeger wel eens gedaan, maar ik hield het niet vol.

Daarom heb ik besloten om op maandag een blog te laten zien met 3 boeken die ik heb gelezen, Read by Céline dus.


Hierbij de aftrap:


 
Anita Lasker-Walfisch met De celliste van Auschwitz.
Een waargebeurd verhaal over een jong meisje dat Auschwitz en Bergen-Belsen overleefde.





Wilma Geldof met Het meisje met de vlechtjes.
Gebaseerd op het waargebeurd verhaal van Nederlands jongste verzetsmeisje,





Nynke Sietske de Vries met Sesi.
Een oorlogsdagboek van een jong Fries meisje in oorlogstijd 
voor haar broer in Nederlands-Indië.
Heel interessant te lezen hoe men in die tijd leefde en mee
maakte.


Reacties

Een reactie posten