Read by Céline

Dit is deel 2 van Read by Céline.
Het eerste deel kan je hier lezen.

Ik laat in deze blog 3 boeken zien, die ik heb gelezen.
Sandra vroeg mij vorige week of ik een korte waardering erbij kan zetten, zoals matig, goed, slecht enz. Dat wil ik wel doen, maar ik moet wel zeggen dat het mijn waardering is, misschien vind jij het boek wél leuk!

 
Jennifer Ryan met Het dameskoor van Chilbury. ( slecht )
Ik was hier mee begonnen, maar ik vond het te verwarrend.
Het is in een dagboek vorm geschreven. Normaal vind ik dat niet erg, maar dit 
zijn dagboeken van verschillende vrouwen. Ik vond het zelf niet fijn om te lezen.


Maria Boonzaaijer met Joodse buren ( matig )
Het begon in de oorlog en daarna over de jaren die volgde. Eerst met de moeder
en dan met de dochter. 
Ik vond het in de oorlog wel leuk om te lezen,maar daarna niet zo. 
Ik heb wel het einde gelezen, en dat was verrassend.

Alyson Richman met Mijn verloren vrouw.
In 2 adem's uitgelezen. Zo mooi! ( uitstekend)
Een grootvader en een grootmoeder komen erachter dat zij met elkaar waren getrouwd voor de Tweede Wereldoorlog. 
Beetje in een dagboek vorm geschreven,  maar met 2 personen, niet zo verwarrend als het eerste boek van deze blog.




Reacties

  1. Oorlogsboeken zijn niet mijn gerne maar ik weet dat jij wel veel.gelezen hebt. Welke is je favoriet?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten